سرطان، سوژه جدید "حسین شهابی"/آقای کارگردان با 2 فیلم در راه جشنواره سی و پنجم

12:00 - 13 دی 1395
کد خبر: ۲۶۱۶۲۲
کارگردان فیلم "حراج" گفت: امیدوارم جشنواره فیلم فجر منصفانه فیلم ها را نگاه کند و روابط در انتخاب آثار تاثیری نداشته باشد. در هر صورت از نظر من هر دو فیلم از درجه کیفی خوبی برخوردار هستند اما جشنواره نقطه نظرات خود را دارد.
حسین شهابی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ، با اشاره به ارائه دو فیلم برای حضور در جشنواره فیلم فجر گفت: امسال با دو فیلم "دوران سرطانی" و "آزاد بی قید شرط" در جشنواره فیلم فجر حاضر خواهم بود. برای من هر دوی این آثار به یک اندازه مهم و قابل اهمیت هستند و گزینش آنها به نظر هیات انتخاب آثار جشنواره بستگی دارد.


شقایق فراهانی


وی ادامه داد: امیدوارم جشنواره فیلم فجر منصفانه فیلم ها را نگاه کند و روابط در انتخاب آثار تاثیری نداشته باشد. در هر صورت از نظر من هر دو فیلم از درجه کیفی خوبی برخوردار هستند اما جشنواره نقطه نظرات خود را دارد. به عنوان مثال فیلم "حراج" که از نظر اکثر منتقدین فیلم قابل توجهی بود در جشنواره به خوبی دیده نشد اما امید دارم که آثارم در این دوره به درستی قابل ارزیابی قرار گیرند.

کارگردان فیلم "حراج" شانس دریافت سیمرغ برای هر دو فیلم را یکسان دانست اما با این وجود افزود: با توجه به تیم بازیگری و مضمون اثر احتمال دیده شدن فیلم "آزاد بی قید شرط" بیبشتر است ولی "دوران سرطانی" هم مضمونی متفاوت دارد. فیلمی با موضوع سرطان که نگاهی به سرطان های اجتماعی هم دارد می تواند مفاهیم تازه ای را در جشنواره سی و پنجم ارائه کند.

 علی دهکردی

وی اکران نوروزی را بهترین زمان برای به نمایش در آمدن آثارش دانست و تصریح کرد: قطعاً هر کارگردانی دوست دارد فیلمش در اکران نوروزی قرار گرفت اما بی شک تقاضاها برای اکران نوروزی بسیار زیاد است و ما هم منتظریم تا ببینیم بعد از فجر چه اتفاقاتی در زمینه اکران می افتد.

شهابی درباره محوریت قرار دادن موضوع سرطان در فیلم "دوران سرطانی" خاطرنشان کرد: بی شک پرداخت به موضوع سرطان حساسیت های خود را می طلبد. آگاهی بخش و آموزشی بودن موضوع فیلم درخصوص سرطان برای من بسیار مهم است اما آن چیز که مهم تر است، پرداختن به سرطان های اجتماعی است. چالش هایی که مثل سرطان جامعه را درگیر خود کرده اند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *