8 کارگاه ذوب فلزات به دلیل آلایندگی پلمب شد

9:23 - 10 دی 1395
کد خبر: ۲۶۱۴۸۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
طاهری گفت: هشت کارگاه ذوب فلزات در استان مرکزی به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و آلایندگی مهرو موم شد.
طاهری دادستان اراک در گفت‎وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، از پلمب مراکز آلاینده در استان مرکزی خبر داد و گفت: هشت کارگاه ذوب فلزات در استان مرکزی به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی و آلایندگی مهرو موم شد.


وی افزود: تقریبا تمام کوره‌های آجرپزی گازسوز شدند، اگر افراد سندی برخلاف این مهم دارند مراتب را گزارش دهند.

گفتنی است؛ در ماده 2 قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا مصوب 1374  آمده "اقدام به هر عمل که موجبات آلودگی هوا را فراهم کند ممنوع است.

در فصل پنجم قانون  نحوه جلوگیری از آلودگی هوا برای متخلفین مجازات در نظر گرفته شده و در ماده 33 همین قانون سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی را موظف به همکاری در این رابطه جهت تنویر افکار عمومی، آموزش و قوانین و مقررات کرده و سازمان حفاظت از محیط زیست در این قانون مکلف است تا با متخلفین از طریق دستگاه قضا برخورد کند.  

نکته قابل توجه دیگر آن است که  موضوع آلودگی هوا در قانون مجازات اسلامی هم پیش‌بینی شده است ، به طوری که تبصره 2 ماده 688 قانون مجازات اسلامی عنوان می‌دارد "منظور از آلودگی محیط زیست عبارت است از پخش یا آمیختن مواد خارجی به آب یا هوا یا خاک، یا زمین به میزانی که کیفیت فیزیکی یا بیولوژیک آن را به طوری که به حال انسان، سایر موجودات زنده، گیاهان، آثار یا ابنیه مضر باشد و در ماده 689 همین قانون برای مرتکبین مجازات در نظر گرفته شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *