مردم در 9 دی قطار فتنه را در دروازه‌های شهر متوقف کردند/ محاکمه سران فتنه در طول تاریخ به افکار عمومی سپرده شده است/ حاکمیت نظام اسلامی سیره نبوی، علوی و خمینی را در رابطه با سران فتنه می پیماید

17:56 - 08 دی 1395
کد خبر: ۲۶۱۲۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دستگاه قضا همیشه آمادگی دارد که با هر نوع ناامنی از سوی هر فردی که با قصد و غرض این کار را انجام می‌دهد، برخورد کرده و می‌کند و هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت و در گذشته هم نداشته است.
حجت الاسلام و المسلمین موحدی آزاد دادستان انتظامی قضات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، امنیت را اولین نیاز جامعه بشری دانست که همه نیازها در سایه آن تامین می‌شود و گفت: رشد اقتصادی، فرهنگی ، معنوی و همه نیازمندی های جامعه امروز در سایه امنیت تامین می شود.
وی با بیان اینکه به برکت خون شهدا، نیروهای مسلح و ایمان مردم امنیتی در کشور برقرار است، به تلاش‌های دشمن برای طرح فتنه‌های جدید اشاره و تصریح کرد: دشمن نمی‌تواند این امنیت را نادیده بگیرد و هرچند وقت یک بار فتنه ای را طراحی کرده و به اجرا می گذارد تا امنیت را بهم زده و اجازه ندهد که اسلام و مکتب تشیع به عنوان یک آیین و تفکر توانمند برای اداره جامعه، به دنیا معرفی شود .

دادستان انتظامی قضات با بیان اینکه در مقاطع مختلف بعضی از فتنه‌ها در اشکال گوناگون ظاهر شده است به دو فتنه سال‌های 78 و 88 اشاره و اظهار کرد: دشمنان در دو فتنه 18 تیر 78 و فتنه سال 88 امنیت جامعه، نظام و مردم را هدف قرار دادند و سران فتنه که قطعا وابستگی به سرویس های اطلاعاتی داشتند به برخی از سفارتخانه های کشورهای غربی و اروپایی سرویس می دادند و هدایتشان می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی آزاد با تشبیه فتنه سال 88 به قطاری که مسافران فریب خورده را با خود حمل می‌کرد، بیان کرد: سران فتنه شبیه لوکوموتیوران قطار قرار گرفتند و عده ای از افراد جامعه را به عنوان مسافران فریب خورده، سوار بر این قطار کرده که مقصد آن مشخص نبود و مردم با محوریت سران فتنه اردوکشی خیابانی به راه انداختند و با تخریب اموال عمومی و خصوصی، درگیری با نهادهای انتظامی و امنیتی و توهین به مقدسات اقداماتی را انجام دادند تا نهایتا مردم در 9 دی قطار فتنه را در دروازه شهر متوقف کردند ومسافران فریب خورده را پیاده و به منزلشان فرستادند و لوکوموتیورانان را که سران فتنه بودند بازداشت و به حصر فرستادند.

وی به نقش تاثیرگذار دستگاه قضا در برخورد با قانون شکنی‌های سال 88 اشاره کرد و گفت: قوه قضائیه به نیروهای امنیتی، انتظامی و نظامی  در برخورد با قانون شکنی‌ها کمک کرد و با صدور دستورات قاطع تکلیف افرادی که در این قضیه نقش داشتند و یا فریب خورده بودند را تعیین نمود. 
در واقع در رسیدگی به این پرونده‌ها افرادی که با نظام اسلامی عناد داشتند و با آگاهی کامل به صحنه آمده و گوش به فرمان بیگانگان بودند از سوی دستگاه قضا محاکمه و مجازات شدند.

دادستان انتظامی قضات تصریح کرد: در طول تاریخ اسلام همیشه برخورد حاکمیت اسلامی با سران فتنه برخورد خاصی بوده است، در واقع محاکمه سران فتنه در طول تاریخ به افکار عمومی سپرده شده و بهترین محکمه برای قضاوت در این موارد افکار عمومی و مردم متدین است و ثابت شد که آنها امروز هیچ اعتباری در بین مردم ندارند.

وی افزود: در طول تاریخ در زندگی پیامبر اکرم (ص)، امام علی (ع) و امام راحل (ره) موارد متعددی از برخورد با فتنه گران وجود داشته که این برخوردها در برهه‌های مختلف با پیاده نظام‌های دشمن و افراد دیگری که با آگاهی به فتنه گری اقدام کردند، متفاوت بوده است و در حال حاضر هم حاکمیت نظام اسلامی سیره نبوی، علوی و خمینی را در رابطه با سران فتنه می پیماید.

حجت الاسلام و المسلمین موحدی آزاد یادآور شد: قوه قضائیه نیز با آگاهی کامل و اشراف بر مسائل وارد صحنه شد و در جهت برقراری امنیت به کشور بخصوص در تهران اقدامات قاطع و بازدارنده‌ای را انجام داد.

دادستان انتظامی قضات خاطرنشان کرد: دستگاه قضا همیشه آمادگی دارد که با هر نوع ناامنی از سوی هر فردی که با قصد و غرض این کار را انجام می‌دهد، برخورد کرده و می‌کند و هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت و در گذشته هم نداشته است.

وی تصریح کرد: امنیت مردم را با هیچ چیز نمی توان مصالحه کرد و اگر امنیت نباشد هیچ گونه رشدی در جامعه صورت نخواهد گرفت و هیچ چیزی پایدار نخواهد بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *