عدم سرمایه گذاری بر نخبگان باعث کاهش بهره وری خواهد شد

5:45 - 08 دی 1395
کد خبر: ۲۶۰۴۵۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
اسد الله عباسی گفت: اگر بر روی نخبگان سرمایه گذاری نکنیم، کسانی جایگزین می شوند که باعث کاهش بهره وری خواهند شد. در حال حاضر میزان کارآمدی نظام اداری بسیار پایین است و کار مفید نسبت به سایر کشورهای دیگر پایین آمده است.
عدم سرمایه گذاری بر نخبگان باعث کاهش بهره وری خواهد شد
به گزارش گروه سیاسی ، اسد الله عباسی نماینده مجلس با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش و آموزش عالی تلاش می شود تا بر نیروهای انسانی سرمایه گذاری شود، گفت: در بین این افراد عده ای نخبه پرورش می یابند. در حال حاضر در دانشگاه های نسل سوم بسیاری از نخبگان ما کارآفرین می شوند.  

وی افزود: بخش دیگری از نخبگان را نیز می توانیم بر اساس ضرورت هایی که داریم، جذب سیستم اداری کنیم اما چون در برنامه ریزی خیلی این مباحث را رعایت نمی کنیم، نمی توانیم جایگاه نخبگان را در سطوح مختلف تعریف کنیم. به همین جهت شاهد هستیم از نخبگان استفاده نمی شود و مباحثی مانند فرار مغزها پیش می آید.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با تصریح بر اینکه نخبگان جامعه در هر شرایطی می توانند با نقطه نظرات و طرح ها و ایده ها، باعث تحول شوند، عنوان داشت: البته نمی توان گفت به طور مطلق از نخبگان استفاده نمی کنیم. بسیاری از افرادی که در دستگاه ها حضور دارند، نخبگان هستند. نخبگان می توانند در فضای اداری توان خودشان را نشان دهند و این اتفاق می افتد. البته اگر شایسته سالاری در سیستم های اداری مان حاکم شود، یقیناً نگاه مسئولین و برنامه ریزها به سمت نخبگان خواهد بود.

وی تصریح داشت: اگر بر روی نخبگان سرمایه گذاری نکنیم، کسانی جایگزین می شوند که باعث کاهش بهره وری خواهد شد. در حال حاضر نیز شاهد هستیم میزان کارآمدی نظام اداری مان بسیار پایین است و کار مفیدمان نسبت به سایر کشورهای دیگر پایین آمده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *