رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نظام قدرت برگزاری دادگاه فتنه‌گران را دارد/ هزینه های فتنه 88 همچنان گریبان کشور را گرفته است

7:39 - 07 دی 1395
کد خبر: ۲۵۹۸۷۳
نهم دی یکی از روزهای فراموش ناشدنی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی است؛ روزی که مردم سراسر ایران اسلامی فارغ از هرگونه تمایلات و گرایشات سیاسی و اجتماعی به صحنه آمدند تا از خاندان رسالت و ولایت فقیه که عمود وحدت و استقلال کشور هستند، حمایت کنند.
-گروه سیاسی: در سال 88 در حالیکه کشتی انقلاب اسلامی در آستانه چهل سالگی نظام جمهوری اسلامی امواج و تلاطمات عدیده‌ای را پشت سرگذاشته بود، انتخاباتی باشکوه برگزار شد و در حالیکه مشارکت 85 درصدی مردم در انتخابات مزبور نشان از ظفرمندی الگوی مردمسالاری دینی داشت و چشمان ناظران بین‌المللی را خیره کرده بود، نقشه ترسیم شده در اتاق‌های فکر مستقر در لندن، واشنگتن و تل آویو با غفلت و خیانت برخی عناصر داخلی به مرحله اجرا درآمد و حلاوت مشارکت 85 درصدی مردم را با دروغ بزرگ تقلب که اسم رمز آشوب بود، به تلخی کشاند.

جریان فتنه که نسخه‌هایش از لندن و واشنگتن تجویز می‌شد توانست با بهره‌گیری از جاه‌طلبی برخی خواص و نخبگان و خیانت تعدادی از مزدوران، به مدت 8 ماه در کشور آشوب به پا کند و ضمن وارد آوردن خسارت‌های فراوان مادی و معنوی، دشمن قسم خورده گفتمان انقلاب اسلامی یعنی نظام سلطه و استکبار جهانی را امیدوار کند.

فضائلی کوثری

در روز 9 دی مردم ایران اسلامی از هر قشر و طبقه و دین و آیینی در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی یکی از قله‌های فراموش ناشدنی را فتح کردند و با بصیرت و موقعیت شناسی خود فضای غبارآلود را شکستند و با اتکاء به ایمان و اراده الهی روزی ماندگار را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند. "این تظاهرات، بزرگ ترین اجتماع در تهران از زمان تشییع پیكر آیت الله خمینی در سال 1989 به این طرف است"؛ این گزارش تحلیگر روزنامه نیویورک تایمز از حماسه 9 دی است؛ حماسه‌ای که میخ آخر را به تابوت جریان فتنه زد و ماهیت پلید فتنه گران داخلی و خارجی را برای آحاد مردم آشکار کرد.

هزینه های فتنه 88 همچنان گریبان کشور را گرفته/ضدانقلاب تمام ظرفیت خود را در این فتنه به میدان آورد

فضائلی کوثری
مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، اظهار کرد: کسانیکه به دنبال اتمام پرونده "فتنه 88" هستند و اعتقاد دارند که تاریخ مصرف کلیدواژه فتنه پایان یافته است، همان کسانی هستند که به نحوی باید در قبال آن فتنه پاسخگو باشند؛ این افراد برای فرار از پاسخگویی و برای راحت کردن خودشان از یک موضع گیری صریح در برابر فتنه، تلاش می کنند از این مسیر برای خودشان منفعت ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه هزینه های فتنه سال 88 همچنان گریبان کشور را گرفته است عنوان کرد: کسانی که در ایجاد آن فتنه نقش داشتند مادامی که از کرده خود ابراز ندامت نکنند، هیچ بازگشتی را نمی توان برای آنها متصور بود.

این کارشناس مسائل رسانه ای در پایان با بیان اینکه هزینه فتنه 88 به منافع ملی کشور تحمیل شد و آثارش حتی امروز هم باقی است خاطرنشان کرد: یکی از دلایل پیچیده بودن فتنه 88 ، این بود که جریان ضدانقلاب، تمام ظرفیت خود در آن مقطع به میدان آورد؛ آن ظرفیت تنها برای انتخابات راهی میدان نشده بود بلکه هدف اصلی آنها براندازی نظام بود.


نظام قدرت برگزاری دادگاه فتنه‌گران را دارد/مردم از برگزاری این دادگاه خوشحال می‌شوند

فضائلی کوثریاسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم و رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه در فتنه 88، برخی به عنوان "عوامل اصلی"، برخی به عنوان "عوامل آگاه" و برخی نیز به عنوان "پادو" فعال بودند اظهار کرد: "عوامل اصلی" وقوع فتنه 88 بدون تردید بیرون از مرزهای کشور بودند؛ "عوامل آگاه" این فتنه نیز همان کسانی بودند که بعد از روشنگری های لازم، باز هم بر حرف غلط خود پافشاری کردند.

وی با بیان اینکه دو عامل "رهبری" و "مردم دیندار و ولایتمدار" باعث شدند که استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران، دچار خطای محاسباتی شوند تاکید کرد: فتنه گران خیال می کردند کسانی که به آنها رای دادند از همه اقدامات غیرقانونی‌شان هم حمایت خواهند کرد.

رئیس سابق اداره امنیت ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص صحبتهای برخی از نمایندگان مجلس در صحن علنی که گفته بودند "تاریخ مصرف کلیدواژه فتنه به سر آمده است"، با بیان اینکه تازمانیکه سران فتنه به اشتباهاتشان اعتراف نکنند این کلیدواژه همچنان در ادبیات سیاسی کشور باقی خواهد ماند، عنوان کرد: شورای نگهبان باید اظهارات این نمایندگان مجلس را در هنگام تایید صلاحیت برای انتخابات های بعدی مدنظر قرار دهد.

کوثری در پایان یادآور شد: نظام این قدرت را دارد که اگر روزی بخواهد برای برگزاری دادگاه فتنه‌گران تصمیم گیری کند، هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت بلکه مردم خوشحال خواهند شد؛ آن زمان روشن می شود که چه جنایتکارانی پشت سر این قضیه بودند؛ اگر همه این‌ها قرائت شود سنگینی حکم مشخص خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *