12 ایرانی در ارمنستان بازداشت هستند

10:45 - 05 دی 1395
کد خبر: ۲۵۹۷۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آقوان هوسپیان گفت: درحال حاضر 12 ایرانی در ارمنستان بازداشت هستند.
12 ایرانی در ارمنستان بازداشت هستندبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور دردیدار با آقوان هوسپیان رئیس کمیسیون تحقیق و بازرسی کل جمهوری ارمنستان اظهار کرد: کشور ایران عضو آمبودزمان آسیایی و جهانی است و با خیلی از کشورها از جمله ارمنستان قرارداد تفاهم نامه امضا کرده است و ازکشور ارمنستان برای اجرایی کردن این تفاهم نامه دعوت به عمل آمده است که امروز میزبان این هیئت در ایران هستیم.

قاضی سراج با اشاره به روابط خوب بین دو کشور اظهار کرد: روادید بین کشور ایران وارمنستان لغو شده است و تعداد زیادی از هموطنانمان به این کشور سفر می کنند و یکی از بندهای تفاهم نامه ایران با بسایر کشورها حمایت از اتباع ایرانی در کشورهای مختلف از جمله ارمنستان است.

وی افزود: سالانه 100 هزار نفر به عنوان توریست یا کارهای تجاری به این کشور سفر می کنند که به لحاظ عدم اطلاع از سیستم  حقوقی کشور متاسفانه تعدادی از آنها بازداشت شده اند که با صحبت های انجام شده با وزیر دادگستری، نخست وزیر و رئیس سازمان بازرسی موفق شده ایم تعداد زیادی از این زندانیان را به کشوربازگردانیم.

در ادامه این دیدار آقوان هوسپیان رئیس کمیسیون تحقیق و بازرسی کل جمهوری ارمنستان با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: مشترکات تاریخی و جغرافیایی باعث شده است که ارمنستان به عنوان تنها کشور مسیحی غیر مسلمان با ایران رابطه خوبی داشته باشد.
وی افزود: روابط بین دو کشور به توسعه روابط قضایی هم می انجامد.

رئیس  کمیته تحقیق وبازرسی ارمنستان با اشاره به جرائم ارتکابی از سوی ایرانیان در ارمنستان بیان کرد: میزان این جرائم به شدت کاهش یافته است و آمادگی دو طرف برای توسعه روابط قضایی بین دو کشور وجود دارد همچنین امکان سپری کردن محکومیت محبوسان درارمنستان در ایران وجود دارد.

وی در پاسخ به اینکه چه تعداد ایرانی در ارمنستان محبوس هستند و بیشترین جرائم ارتکابی آنان چیست، بیان کرد: قاچاق مواد مخدر عمده جرائم ارتکابی از سوی ایرانیان است. در کنار این موضوع تصادفات منجر به جرح، خشونت فیزیکی نیز مطرح است. درحال حاضر 12ایرانی درارمنستان بازداشت هستند و 20نفر هم مجرم شناخته شده اند که از هیچ کوششی برای سپری کردن محکومیت ایرانیان در کشور خودشان دریغ نمی کنیم.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *