افزایش استقبال دانشجویان دختر از حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان

14:50 - 03 دی 1395
کد خبر: ۲۵۸۹۳۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: 61درصد ثبت نام کنندگان ترم جدید مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان را دانشجویان خانم به خود اختصاص دادند.
به گزارش گروه جامعه ،حجت الاسلام روح الله حریزاوی گفت : اگر چه زمان رسمی ثبت نام در حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به اتمام رسیده و مراحل جذب علاقمندان آغاز شده است اما با توجه به درخواست برخی از مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، این زمان به صورت محدود، به صورت تکمیل ظرفیت در برخی از مراکز دانشگاهی به ویژه دانشگاه های مادر و مراکز استانها تمدید شده است.

وی با اعلام اینکه تاکنون شاهد رشد مطلوبی در ثبت نام کنندگان بوده ایم گفت : بررسی های آماری نشانگر آن است که تاکنون نزدیک به 61درصد افراد از خواهران و 39درصد نیز از برادران علاقمند در مراکز حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان ثبت نام کرده اند.

مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با تاکید بر اینکه سیاست توجه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان به جذب و ارتقای ویژه اساتید و اعضای هیات علمی در دانشگاه ها در  دستور کار قرار گرفته است افزود: تاکنون بیش از 270نفر دارای مدرک دکتری برای آشنایی عمیق با معارف اسلامی در مراکز حوزه در سراسر کشور ثبت نام کرده اند، همچنین دارندگان مدرک تحصیل کارشناسی 77درصد و کارشناسی ارشد 18درصد ثبت نام کنندگان را تشکیل می دهند.

حجت الاسلام حریزاوی گفت : ثبت نام کنندگان پس از گذراندن مراحل نهایی ثبت نام، از بهمن ماه دروس خود را در 42مرکز دانشگاهی در سراسر کشور آغاز خواهند کرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *