رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چرا تصویربرداری «امپراطوری جهنم» در سکوت کامل خبری است؟

13:23 - 01 دی 1395
کد خبر: ۲۵۸۳۰۴
شیخ‌طادی بیشتر از یک ماه است که در سکوت کامل خبری، تصویربرداری فیلم جدیدش را آغاز کرده است؛ گفته می‌شود که او و محمد خزاعی تهیه‌کننده فیلمش قصد دارند تا «امپراطور جهنم» را به سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برسانند.
به نقل از سراج 24، پرویز شیخ‌طادی پس از پنج سال فاصله با سینما دوباره کار خودش را در سکوت کامل خبری شروع کرده است. سال 1390 بود که شیخ‌طادی با فیلم «روزهای زندگی» به سی‌امین جشنواره بین المللی فیلم فجر آمد و توانست جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم را دریافت کند. هنگامه قاضیانی بخاطر بازی در این فیلم نیز بهترین بازیگر نقش اول زن معرفی شد.

شیخ‌طادی در روزهای پس از روزهای زندگی‌اش، آرامشی نسبی را تجربه کرد. او دوران شلوغ و پرحاشیه فیلم «شکارچی شنبه» را بخوبی پشت سر گذاشته بود و حالا در آرامش «روزهای زندگی» زندگی می‌کند.

دوسه سال قبل در گفتگو با برخی رسانه‌ها از وضعیت سینما و بی‌مسئولیتی هنرمندان نسبت به اتفاقات پیرامونی‌شان گله کرد. او این حرف‌ها را وقتی مطرح کرد که اسم و رسم داعش حسابی برای همه مطرح و رعب‌انگیز شده بود.

پاسخگویی سینما به مسائل اجتماعی روز چیزیست که در این سال‌ها مورد انتقاد جدی رسانه‌ها و کارشناسان هنری نیز بوده است. سال‌هاست که تصویر غالب سینمای اجتماعی ایران در نمایش خیانت و عشق‌های شکست‌خورده و روابط سیاه خلاصه شده است. کمتر اتفاق افتاده تا موضوعی بروز و فراگیر تبدیل به فیلم‌نامه کارگردانان شود.

شیخ‌طادی همین گله را مطرح کرد و گفت که در واکنش به اتفاقات بین المللی پیرامونی‌اش، فیلم‌نامه‌ای را نوشته است: «فیلمنامه «امپراطور جهنم» درباره برخی «مفتیها» و چگونگی و چرایی صدور فتواهایی است که به نام اسلام و اسلامگرایی صادر میکنند. در واقع بررسی این نکته که کدام نقطه از جهان اسلام بیمار شده که به این نقطه رسیده ایم از نکات مهم این فیلمنامه است. وقتی در خلوت خود به مسائل تکفیریها و سلفیها و فعل آنها که به نام اسلام گذاشته میشود، فکر می کنم به این نتیجه می رسم که کشتار مردم دردناک و غم انگیز است اما جریان تکفیری که با حمیت مفتیها و رژیم سعودی ایجاد و فربه شده نیز یک جنایت است که زیرساخت های دین را نشانه گرفته است.»

«امپراطور جهنم» اندیشه بیمار یک مفتی را به تصویر کشیده و در نهایت به این جمع بندی رسیده است که اندیشه‌های مخرب مفتی‌هایی از این دست تا چه اندازه می‌تواند زیرساخت‌های جهان اسلام را به خطر اندازد. این‌ها البته طرح اولیه شیخ‌طادی از فیلم‌نامه‌اش است و احتمال دارد که طرح نهایی فیلم تفاوت‌هایی با این فرضیات ابتدایی داشته باشد؛ اما مسئله اصلی و ثابت ماجرا واکنش کارگردان کشورمان به اتفاقات پیرامونی‌اش است واینکه این فیلم حتما درباره تکفیری‌ها و لطمه سنگین آن‌ها به جهان اسلام ساخته خواهد شد.

شیخ‌طادی بیشتر از یک ماه است که در سکوت کامل خبری، تصویربرداری فیلم جدیدش را آغاز کرده است. گفته می‌شود که او و محمد خزاعی تهیه‌کننده فیلمش قصد دارند تا «امپراطور جهنم» را به سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر برسانند.

در این فیلم فرخ نعمتی، علیرام نورایی، علی نصیریان، عنایت شفیعی، کوروش زارعی و چند بازیگر لبنانی به ایفای نقش می‌پردازند.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *