70درصد زندانیان جیرفت مجرمین مواد مخدر هستند

11:53 - 01 دی 1395
کد خبر: ۲۵۸۲۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با بیان اینکه 70 درصد زندانیان جنوب استان کرمان به علت مواد مخدر درحبس بسر می برند، گفت: نزدیک به 60 درصد طلاق ها یا دعاوی خانوادگی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، دادستان عمومی وانقلاب شهرستان جیرفت در حاشیه بازدید از کلاس دوره تربیت مدرس پیشگیری رشد مدار ویژه فرهنگیان با بیان اینکه 70 درصد زندانیان جنوب استان کرمان به علت مواد مخدر درحبس بسر می برند، گفت: نزدیک به 60 درصد طلاق ها یا دعاوی خانوادگی ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است.

وی افزود: منشاء اصلی معضلات  و آسیب های اجتماعی  کاهش توجه به ارزش ها در جامعه است و با توجه به جمعیت زیاد و موثر آموزش و پرورش باید ازاین  ظرفیت حداکثر استفاده شود.

این مقام قضائی تصریح کرد: برای اینکه بخواهیم جامعه ای ایده آل داشته باشیم ، باید ارزش ها و باورهای دینی را در جامعه تقویت کنیم.

رستمی با بیان اینکه بهترین راه پیشگیری از آسیب های اجتماعی شناخت منطقه و شهر خود است، گفت: مواد مخدر، مشروبات الکلی و اسلحه های غیر مجاز از جمله مهم ترین آسیب های موجود در این منطقه  است. 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سن اعتیاد پایین آمده باید برای به حداقل رساندن این آسیب ها برنامه ریزی موثر و کارآمدی صورت  گیرد.

دادستان جیرفت افزود: مجازات حبس ، قصاص و دیگر مجازاتها که قوه قضائیه در جامعه اجرا می کند مسکن هستند و مسئولان فرهنگی باید جامعه را با اقدامات فرهنگی واکسینه و میزان شاخص های نا امنی را کاهش دهند.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم دغدغه ی مسئولان فرهنگی و قضایی است، ادامه داد: ناامنی و شاخص آنان برای نسل آینده مشکلاتی از جمله بیکاری و نبود سرمایه گذار در منطقه و باقی ماندن فقر است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *