رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پوشیدن جلیقه ضدگلوله رویه معمولی برای سفرا نیست/ترکیه نباید خود را مصون و مبرا از غفلت بداند

9:45 - 01 دی 1395
کد خبر: ۲۵۸۲۱۰
دسته بندی: سیاست
احمد دستمالچی گفت: ترک ها نباید در حادثه ترور سفیر روسیه، مصون و مبرا از غفلت بدانند بلکه باید در برابر جنایتی که رخ داده پاسخگو باشند.
پوشیدن جلیقه ضدگلوله رویه معملی برای سفرا نیست/ترکیه نباید خود را مصون و مبرا از غفلت بداند
احمد دستمالچی سفیر سابق ایران در اردن و لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به حادثه اخیر ترکیه که در آن سفیر روسیه توسط سرتیم حفاظت خود که اهل ترکیه بود ترور شد، اظهار کرد: در قوانین بین الملل آمده است که کشور پذیرنده، باید مسئول حفظ جان و مال و آبروی دیپلمات های مستقر در آن کشور باشد و در ماجرای اخیر دولت ترکیه باید این مسئولیت را بر عهده می گرفت.

وی افزود: ترک ها نباید در حادثه ترور سفیر روسیه، مصون و مبرا از غفلت بدانند بلکه باید در برابر جنایتی که رخ داده پاسخگو باشند.

سفیر سابق ایران در لبنان، در پاسخ به اظهارنظرهایی پیرامون اینکه غفلت سفیر روسیه و نپوشیدن جلیقه ضدگلوله توسط او، سهم بسزایی در ترور او داشته است عنوان کرد: پوشیدن جلیقه ضدگلوله رویه معمولی برای دیپلمات ها و به خصوص سفرا نیست، چراکه کشور پذیرنده مسئولیت حفظ جان آنها را بر عهده دارد.

دستمالچی در پایان با بیان اینکه در دوران مسئولیت سفارتش در لبنان، خطرات امنیتی بسیاری او و تیم دیپلماتیک ایرانی را تهدید می کرد، به اوضاع منطقه پس از آزادسازی حلب در سوریه اشاره کرد و گفت: نباید اینگونه برداشت کرد که با آزادسازی حلب، خطرات تکفیری ها در منطقه تمام می شود؛ حتی آزادسازی موصل نیز نمی تواند امنیت کامل را در منطقه تامین کند؛ بحران کنونی منطقه بحرانی عمیق است که اسرائیل، آمریکا و عربستان با تمام توان خود درصدد ادامه وضعیت فعلی هستند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *