مربیان مدارس ، نقش حائز اهمیتی در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی دارند

5:00 - 01 دی 1395
کد خبر: ۲۵۸۰۷۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس دادگاه عمومی بخش مروست گفت: با توجه به خط مقدم تعلیم و تربیت در مدارس ، مربیان مدارس نقش به سزایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان یزد، مرتضی حدادزاده در جلسه شورای معاونین ، مدیران و مشاوران مدارس آموزش و پرورش منطقه مروست گفت: با توجه به خط مقدم تعلیم و تربیت در مدارس ، مربیان مدارس نقش به سزایی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند.

وی افزود : دوره حساس زندگی افراد و کوران شکل گیری شخصیت اجتماعی ، در مدارس می گذرد و باید مورد مدّاقه و توجه مربیان قرار داشته باشد.

رئیس دادگاه عمومی بخش مروست تصریح کرد: رسالت و وظیفه بسیار سنگینی بر دوش مربیان است تا به نسل حاضر آگاهی های مفید و اثر گذاری را در زمینه شناسایی آسیب های اجتماعی و معضلات مبتلابه اجتماع ارائه کنند.

این مقام قضایی ، اعتیاد به مواد مخدر و استعمال دخانیات را از جمله مسائل مبتلابه نسل جوان دانست و بیان داشت : نسل جوان و نوجوان ابتدای امر از روی کنجکاوی روی به این مواد می آورد که باید این هشدار به این نسل داده شود که بعضاً یکبار استفاده از روی کنجکاوی ، یک عمر تباهی را در کنار این مواد به همراه خواهد داشت .

وی به گسترش استفاده از فضای مجازی در خانواده ها و به ویژه نسل جوان اشاره و بیان کرد: فضای مجازی ، حقیقت انکار ناپذیر جامعه امروز است که در همه خانواده ها کم و بیش مورد استفاده قرار می گیرد و باید در این خصوص ، نحوه استفاده صحیح از این فضا و دام های پهن شده در این مسیر به نسل جوان هشدار داد.

رئیس دادگاه عمومی بخش مروست ، شناسایی و آموزش سبک زندگی اسلامی را به عنوان یک راهکار برای ساختن جامعه ای امن و عاری از جرم و بزه مطرح و عنوان کرد: بازگشت به فطرت پاک انسانی با تبعیت از آموزه های متعالی اسلامی ، بهترین راهکار و راهبرد برای تربیت نسلی فرهیخته ، منظبط و قانون مدار است  .

وی تقویت بنیه دینی و مذهبی و ایجاد اعتماد به نفس در جوانان را خواستار شد و بیان داشت : رسیدن به جامعه رو به رشد و رو به تعالی در پرتو ایجاد انگیزه ، اعتماد به نفس در کنار دینداری و دین محوری امکان پذیر است .

شایان ذکر است در این جلسه برخی از مدیران و مشاوران مدراس با تشکر از دستگاه قضایی جهت اجرا نمودن طرح قاضی مدرسه که بازتاب بسیار مثبتی و تأثیر خوبی در خانواده ها و دانش آموزان داشته است ، توزیع بسته های فرهنگی جهت آموزش شناخت آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان را خواستار شدند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *