رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صلح وسازش 45درصدی پرونده‌های شورای حل اختلاف در کرمان / ورود بیش از 114 هزار پرونده به شوراها

9:01 - 29 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۷۲۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تقی زاده گفت: 72 هزار و 460فقره پرونده قابل مصالحه وارد شوراهای حل اختلاف استان کرمان شده است که 45درصد آنها به صلح و سازش رسیده است.
 مهدی تقی زاده رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از صلح و سازش 45درصدی پرونده‌های شورای حل اختلاف در استان خبرداد و گفت: 72 هزار و 460فقره پرونده قابل مصالحه وارد شوراهای حل اختلاف استان کرمان شده است.

وی افزود: با تلاش های صورت گرفته طی هشت ماه گذشته، 31 هزار و 392 فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف استان کرمان با صلح و سازش مختومه شده است.

تقی زاده در تشریح عملکرد 8ماهه ی معاونت شوراهای حل اختلاف اظهارکرد: در مجموع در سال جاری  114 هزار و109فقره پرونده وارد شوراهای حل  اختلاف استان شده است که طی همین مدت 112 هزار و271پرونده مختومه شده است.

وی با بیان اینکه 359شورای حل اختلاف در استان کرمان در حال ارائه خدمت هستند،گفت: از این تعداد 106 شورا رایی ، 127شورا صلحی و126 شورا روستایی است.

این مقام قضائی تعداد اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف استان کرمان را یک هزار و 133اعلام کرد وافزود: یکصد و 19قاضی در شوراهای حل اختلاف در حال خدمت هستند.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان کرمان همچنین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 14 دوره آموزشی ویژه اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف استان کرمان به میزان 170ساعت برگزار شده است.

این مقام قضائی همچنین ازآغاز  ثبت نام مراجعان به شوراهای حل اختلاف استان در سامانه ابلاغ الکترونیکی "ثنا" خبر داد وافزود: تمامی شهروندان باید در این سامانه ثبت نام واز مزایای آن استفاده کنند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *