اهانت به مقدسات اهل سنت محکوم است

2:35 - 30 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۷۲۷۹
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: ما در عین اینکه تکفیر و تندروی طائفه گرایانه را محکوم می کنیم، هرگونه افراط گری در جامعه شیعی را هم محکوم می کنیم و از نظر ما، اهانت به مقدسات اهل سنت محکوم است که بارها از سوی مراجع و علمای ما بر آن تاکید شده است.
اهانت به مقدسات اهل سنت محکوم است
به گزارش گروه سیاسی ، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار با اعضای شورای مرکزی جمعیت علمای مسلمان لبنان خاطرنشان کرد: ما معتقد به رویکرد تقریب و اتحاد همگان در مواجهه با دشمنان هستیم، حوزه علمیه قم بر مقاومتِ حکیمانه تاکید دارد و مساله رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی را مسئله اصلی جهان اسلام می دانیم.

وی اهتمام به امور عقلی، تلاش برای اسلامی سازی علوم انسانی، ورود به عرصه های نوین فقهی، توجه به مطالعات بین المذاهب و الادیانی و تاکید بر مقاومت و وحدت اسلامی را از امیتازات حوزه علمیه قم برشمرد.

اعرافی بیان داشت: فقه می تواند در تمام عرصه های بشری، ایفای نقش کند و برای تحقق این امر، نیازمند توجه به تخصص های نوین فقهی هستیم.

وی ادامه داد: فقه سنتی، ممتاز و عمیق است اما نیازمند نوآوری در روشها و توجه به نیازهای روز و ایجاد مباحث نوین فقهی هستیم که در همین راستا مباحثی چون فقه تربیت، فقه جامعه شناسی، فقه خانواده، فقه محیط زیست، فقه پزشکی و فقه هنر در حوزه علمیه قم مطرح شده و تلاش های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

امام جمعه موقت قم با بیان اینکه امروز مسئولیت سنگینی بر عهده علما و روحانیان است، گفت: ما باید دست در دست هم، برای حل مشکلات جهان اسلام تلاش نماییم.

اعرافی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی بعد از انقلاب با جنگ، فتنه های متعدد و تحریم مواجه بوده و کمتر کشوری با این حجم گسترده از مشکلاتِ تحمیل شده مواجه شده است، اما همزمان، در بسیاری از عرصه ها پیشرفت کرده است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه اظهار داشت: به رغم تمام مشکلات و تنگناها هم اکنون بیش از 2 هزار دانشگاه و موسسه آموزش عالی در 100 شهر فعالیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: هم اینک حدود 100 هزار طلبه از ایران و سایر کشورهای جهان در قم تحصیل کرده و فعالیت علمی دارند و در جامعة المصطفی نیز طلاب از بیش از 100 ملیت جهان حضور دارند.

وی به فعالیت نزدیک به 300 موسسه علمی و پژوهشی و نیز انتشار 200 مجله در عرصه هالی مختلف با رویکرد اسلامی در قم اشاره و خاطر نشان کرد: هم اینک 600 درس خارج فقه و اصول، 400 درس تفسیر و 100 درس فلسفه و علوم عقلی در قم دایر است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *