کارگران حاشیه شهرها؛ محروم از خدمات درمانی تامین اجتماعی

19:36 - 28 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۷۲۳۳
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به این که کارگری که حق بیمه می پردازد، باید خدمات درمانی دریافت کند، گفت: سازمان تامین اجتماعی با این که حق بیمه دریافت می کند، اما به وضعیت کارگرانی که در حاشیه شهرها زندگی می کنند و به بیمارستان و مرکز درمانی مجهز نیاز دارند، توجهی ندارد.
به گزارش گروه فضای مجازی به نقل ازسلامت آنلاین؛  حجت‌الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد با اشاره به نبود درمانگاه های تخصصی در شهرهای کوچک افزود: سازمان تامین اجتماعی در شهرهای بزرگ که ساکنانش به انواع و اقسام امکانات درمانی دسترسی دارند، درمانگاه و بیمارستان ساخته است، در برخی شهرهای کوچک هم درمانگاه دارد، اما مشکل این جاست که این امکانات درمانی نیاز کارگران را در بخش درمان مرتفع نمی کند و بیشتر کارگران به بیمارستان های دولتی مراجعه می کنند.

وی اظهار داشت: بسیاری از درمانگاه های تامین اجتماعی به صورت تخصصی فعالیت نمی کنند و امکانات و تجهیزات ضروری برای درمان در آن ها وجود ندارد. همین درمانگاه های کوچکی که وجود دارند نیز  خدمات درمانی قابل توجهی ارائه نمی کنند. بعضی از درمانگاه های تامین اجتماعی که در حوزه سلامت و درمان خدمات رسانی می کنند، سیار هستند که جای تاسف دارد.

این نماینده مردم اردستان اصفهان در مجلس تصریح کرد: بنگاه داری، سوء استفاده مالی و مسائلی از این قبیل که در سازمان تامین اجتماعی اتفاق می افتد، دستمایه ای هستند تا به نیاز کارگران توجه نکنند و به همان مقدار امکاناتی که در حوزه درمان ایجاد کرده اند، بسنده کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان می کند: زمانی که سازمان های بیمه گر به درستی پاسخگو نباشند، نمی توانند تامین کننده نیاز درمانی کارگران باشند. در این بین اولین کسانی که متضرر می شوند و حتی سلامتی شان به خطر می افتد، همین کارگرانی هستند که با زحمت فراوان و با توجه به مشکلات اقتصادی کشور حق بیمه می پردازند.

وی بیان کرد: اگر مشکلات اقتصادی تامین اجتماعی بموقع رفع نشود، این نابسامانی اجتماعی ممکن است تبدیل به یک بحران امنیتی در سطح کشور شود که تبعات خاص خودش را در پی خواهد داشت.

طباطبایی نژاد همچنین گفت: مدیریت نادرست منابع درمانی در سازمان های بیمه گر، مشکلات درمان کارگران را مضاعف کرده است. با شرایطی که سازمان تامین اجتماعی به وجود آورده است؛ در حق کارگران زحمتکش ما اجحاف می شود، طوری که اولین کسانی که در حوزه درمان و سلامت خود با مشکل مواجه می شوند همین کارگرانی هستند که ماهانه حق بیمه پرداخت می کنند، اما چیزی دست شان را نمی گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *