90 درصد بودجه کشور صرف هزینه های جاری می شود

18:40 - 27 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۶۷۱۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اختصاص ۴۸ هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای پرداخت نقدی یارانه ها در بودجه ۹۶ را بر خلاف مصوبه مجلس در خصوص حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی جامعه عنوان کرد.
به گزارش گروه اقتصاد ، ابوالفضل ابوترابی با اشاره به اختصاص  48 هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای پرداخت یارانه ها در بودجه 96 و اینکه گفته می شود؛ به این ترتیب دولت قصد حذف دهک های پردرآمد را ندارد.

گفت: اولا اینکه افزایش بودجه پیشنهادی دولت برای پرداخت یارانه ها از 43 به 48 هزار میلیارد تومان خلاف قانون است، چراکه ما در مجلس مصوب کردیم که دولت حداقل 3 دهک را کاهش دهد و دولت طبق آماری که ارائه داده تعداد کمی یعنی حدود 3 میلیون نفر را حذف کرده است؛لذا افزایش یارانه بگیران به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.

دولت درباره عدم رعایت قانون بودجه 95 توضیح دهد

وی افزود: ضمن اینکه دولت قانون بودجه سال 95 را رعایت نکرد و ما این گلایه را داریم و دولت باید دراین مورد توضیح دهد که چرا قانون را رعایت نکرد و انتظار داشتیم 43 هزار میلیارد تومان در سال کاهش پیدا کند؛اما الان دولت تقاضای افزایش آن را داشته است.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور در مجلس خاطرنشان کرد: حدود 90 درصد بودجه سالیانه در صورت تحقق، صرف هزینه های جاری می شود و 10 درصد از آن به پروژه های عمرانی اختصاص پیدا می کند این در حالی است که با این بودجه و این زیرساخت های فرسوده سیستم حمل و نقل، آب و برق و... نمی شود کشور را اینگونه اداره کرد.

باید فکری به حال شیوه بودجه نویسی دولت شود

ابوترابی با تاکید براینکه بزرگان و کارشناسان فکری به حال این شیوه بودجه نویسی، بروکراسی اداری پیچ در پیچ  و نظام بانکی بکنند، تصریح کرد: اگر هرچه سریع تر فکری برای اصلاح این موارد صورت نگیرد؛این سه پاشنه آشیل کشور  را به لبه پرتگاه می برد.



ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۷
0
0
تا يارانه به اين صورت پرداخت بشه كشور پيشرفتی كه نمي كند بلكه بدتر هم خواهد شد. يارانه فقط بايد براي نيازمندان واقعي حتي با مبلغ بيشتر پرداخت بشه نه به همه
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *