هماهنگی بین مسئولان، مانع سوء استفاده زمین خواران می‌شود/ ضرورت نقل انتقال سریع اسناد زمین‌های دولتی و شناسایی متولیان اراضی

15:00 - 27 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۶۵۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حبیبی گفت: افراد فرصت طلب و سود جو از خلأ های قانونی و عدم هماهنگی بین دستگاه ها و مسئولان سوء استفاده کرده و به اموال بین المال دست درازی می کنند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمدرضا حبیبی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان یزد ضمن تبریک میلاد رسول اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت ، اظهار داشت : حضور فعال مسئولین مرتبط در شورای حفظ حقوق  بیت المال نتایج بسیار خوبی را در زمینه شناسایی موراد مورد تعدی قرار گرفته و رفع تصرف و خلع ید متصرفین داشته است.

وی با تأکید بر عزم جدی دستگاه قضایی و سایر دستگاه های متولی در این زمینه ، تصریح کرد : قاطعیت و همراهی و هماهنگی مسئولان امر ، اثر بسیار زیادی در بازدارندگی این جرم و تکرار آن در استان دارد ، ضمن آنکه این رویکرد این هشدار را به افراد فرصت طلب می دهد که این عرصه دیگر جولانگاه آنان نخواهد بود.

این مقام قضایی بر نقل انتقال سریع اسناد زمین های دولتی و شناسایی متولیان اراضی در سطح استان تأکید کرد و اظهار داشت  :  وقتی متولی اراضی به طور واضح مشخص باشد و اسناد آن نیز ثبت شده باشد ، امکان سوء استفاده زمین خواران به حداقل خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به وجود برخی خلأ های قانونی و یا تصمیمات مقطعی که در گذشته زمینه تعدی به ارضی ملی را فراهم آورده ، ابراز داشت : برای صیانت از اموال عمومی و اراضی بیت المال باید از این به بعد با الزام به قانون و دقت نظر و هماهنگی کامل دستگاه های ذیربط از هر گونه تخلف و جرم در در این زمینه پیشگیری کرد.

شایان ذکر است در این جلسه با مرور چند مصوبه جلسه قبل و همچنین انعکاس درخواست های جدید با تبادل نظر اعضاء تصمیمات مقتضی اخذ شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *