بحران آب به بیلبوردها نیز رسید/ مکث چندثانیه‌ای برای یادآوری خشکسالی

12:26 - 26 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۶۳۶۸
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
با گشتی در سطح شهر تهران به بیلبوردهایی بر می خوریم که یادآور بحران آب و خشکسالی کشور و ضرورت مدیریت مصرف است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، اقلیم گرم و خشک ایران به همراه بارش کم باران و برق در آن سبب بروز خشکسالی های متمادی در سال های گذشته برای ساکنین آن شده است. خشکسالی که با عدم مدیریت صحیح مصرف و گاها اسراف های عیان، اوضاع را نا به سامان تر کرده است.

بنا بر آمار سازمان مدریت منابع آب کشور ارتفاع كل ريزش های جوی از اول مهر لغايت 25 آذر سال آبی 96-95 بالغ بر 34 ميليمتر بود. اين مقدار بارندگی نسبت به ميانگين دوره‌های مشابه درازمدت( 53 ميليمتر) 36 درصد كاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته( 86 ميليمتر) 60 درصد كاهش نشان می‌دهد.

همراه شدن کاهش بارندگی و الگوی صحیح مصرف منجر به اجرای طرح مشترک فی ما بین محیط‌زیستی شهرداری و آبفای تهران شد.طرحی که به دنبال اجرای آن فرهنگسازی برای صرفه‌جویی و مدیریت مصرف منابع آبی دنبال می شود.

طرحی که با گشتی در سطح شهر خود را نشان می دهد و فضای شهر را به سمت بیلبوردهای با موضوع کمبود آب برده است.

علیرضا نوذری‌پور قائم مقام شرکت آب و فاضلاب استان تهران در ‌باره این طرح گفت: با توجه به اهمیت موضوع  آب، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مدیریت مصرف منابع آبی هستیم.

وی افزود: در شرایط کنونی لازم است به شهروندان یادآوری شود که صرفه‌جویی در مصرف آب را رعایت کنند و انتقال این پیام‌ها از طریق بیلبوردهای شهری که در طول روز مدام مقابل چشم شهروندان است، می‌تواند اثر بسزایی داشته باشد.

نوذری‌پور با بیان این‌که شرکت آب‌وفاضلاب استان تهران نیز اقدامات موثری در زمینه فرهنگ‌سازی انجام می‌دهد، گفت: فرهنگ‌سازی در حوزه مدیریت مصرف آب در شرایط کنونی به هر میزانی که انجام شود موثر خواهد بود.

در پایان باید به این نکته نیز توجه کرد تبلیغات برای مصرف صحیح آب در فصل تابستان با توجه به افزایش مصرف و تقارن آن با پایان سال آبی یکی از عادت های رفتاری مختص این دوره است اما شروع زود هنگام این تبلیغات از هم اکنون و آن هم  به اصلاح در اوج زمان بارندگی نشان از شدت فاجعه بحران آب در کشور دارد که این بحران را در کاهش سطح بارندگی ها و مقایسه آن با سال های گذشته نیز می توان به وضوح دید.


انتهای پیام/  


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *