طلای 18 عیار یاغی هفته/ سکه امامی سنت شکنی کرد + نمودار

10:46 - 26 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۶۳۳۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بررسی بازار نشان از آن دارد که در هفته‌ای که تنها چند ساعت از آن باقی مانده است، ارزش طلا در بازار داخلی آنچنان از اونس جهانی و دلار در بازار آزاد پیروی نکرده است و نکته قابل توجه آن است که ارزش انتها و ابتدای هفته سکه امامی دقیقاً یکسان است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بررسی کلی بازار طلا، سکه و دلار در یک هفته اخیر نشان از آن دارد که ارزش طلا در بازارهای جهانی در مجموع کاهش قیمت، دلار افزایش قیمت، طلای خام 18 عیار با پیروی از دلار، رشد اندک و در نهایت سکه امامی بدون تغییر قیمت به کار خود پایان داده‌اند.

اونس جهانی

ارزش طلا در بازار جهانی کار خود را در هفته‌ای که تنها چند ساعت از آن باقی مانده است در محدوده 1160 دلار آغاز کرد که این قیمت در روز دوشنبه به اوج خود یعنی 1162 دلار و 70 سنت رسید. در طی معاملات روزهای سه شنبه، چهارشمبه و پنج شنبه، ارزش اونس بر مدار کاهشی نشست و تا ارزش 1130 دلار و 60 سنت کاهش یافت.

طلای 18 عیار یاقی هفته/ سکه امامی سنت شکنی کرد + نمودار


دلار

در کنار اونس جهانی همانطور که اطلاع دارید، ارزش دلار در بازار آزاد داخلی در تعیین قیمت طلای خام 18 عیار در بازار داخلی تأثیر گذار است، در مجموع ارزش دلار در طی یک ماه اخیرنوسانات بسیاری را به خود دیده است.

دلار در روز شنبه ارزش 3917 تومان را برای خود انتخاب کرد که این ارزش در طی معاملات روز یکشنبه کاهش یافت و می‌توان طبق ارزش گذاری هفته، ارزش روز یک شنبه را کمترین ارزش دلار در طی این هفته نامید.

دلار در روزهای باقی مانده هفته روند صعودی به خود گرفت و در پایان هفته نرخ 3954 تومان را به عنوان گران‌ترین قیمت دلار در طی یک هفته به ثبت رساند.

طلای 18 عیار یاقی هفته/ سکه امامی سنت شکنی کرد + نمودار


طلای خام 18 عیار

بررسی کلی روند ارزش گذاری طلا نشان از آن دارد که طلا از ارزش گذاری اونس و دلار پیروی نکرده است اما در نهایت همچون دلار در کل هفته روند صعودی به خود گرفته است.

طلای خام 18 عیار تفاوت قیمت 23 تومانی در ابتدا و انتهای هفته به ثبت رسانده که می‌توان از آن به عنوان رشد اندک هفته یاد کرد.

طلا در ابتدای هفته کار خود را با نرخ 112 هزار و 295 تومان آغاز کرد و تا روز چهارشنبه روند صعودی را که انتخاب کرده بود، حفظ کرد.

طلا در روز چهارشنبه به بالاترین رقم هفته یعنی 113 هزار و 287 تومان رسید و بعد از آن به یکباره در طی معاملات روز پنجشنبه به نقطه آغازین هفته بسیار نزدیک شد.

طلای 18 عیار یاقی هفته/ سکه امامی سنت شکنی کرد + نمودار

سکه امامی

نگاه کلی به ارزش گذاری سکه در هفته مورد بررسی نشان از آن دارد که ارزش سکه در روز شنبه و پنج شنبه که سرآغاز و پایان هفته محسوب می‌شوند یکسان بوده است.

سکه امامی هفته را با نرخ 1 میلیون و 138 هزار و 200 تومان آغاز کرده که این نرخ در روز یکشنبه کاهش یافته است، اما ارزش سکه در روز دوشنبه رشد کرده و این روند صعودی تا پایان روز چهارشنبه ادامه پیدا کرده و نرخ سکه را در طی یک هفته به بالاترین رقم خود یعنی 1 میلیون و 145 هزار و 500 تومان رساند.

اما سکه در روز پنج شنبه توان حفط بیشترین ارزش هفته را نداشت و در نهایت به نقطه آغاز کار خود برگشت.

طلای 18 عیار یاقی هفته/ سکه امامی سنت شکنی کرد + نمودار




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *