نشست ملی خیرین و توسعه اجتماعی سرآغاز ورود خیران به حوزه آسیب‌های اجتماعی است

23:40 - 25 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۶۱۵۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به برگزاری همایش دو روزه نشست ملی خیرین و توسعه اجتماعی گفت: برگزاری این نشست سرآغاز ورود خیران به حوزه آسیب‌های اجتماعی است.
نشست ملی خیرین و توسعه اجتماعی سرآغاز ورود خیران به حوزه آسیب‌های اجتماعی است

به گزارش گروه سیاسی ، محمدعلی طالبی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست ملی خیرین و توسعه اجتماعی در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از نمایندگان رسانه‌ها در استان یزد در این همایش اظهار داشت: رویکرد جدیدی که در دولت اتفاق افتاده و می‌تواند منشا کارهای اثرگذار باشد، جلب مشارکت خیران در حوزه مسائل اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی عنوان کرد: فکر خیران اغلب به سمت امور عمرانی می‌رود و در طول سال‌ها اینگونه نهادینه شده و اینکه خیران وارد مسائل اجتماعی شوند، زمینه‌ای نداشته و شاید به این دلیل است که کمتر با آثار و نتاریج آسیب های احتماعی در سطح جامعه مواجه بودیم اما امروز وقتی برخی آسیب‌ها را می بینیم، ساماندهی این امور را بیش از گذشته احساس می کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد تاکید کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند در زمینه کاهش آسیب ها تلاش کند زیرا هم حجم آُسیب‌ها بالا است و هم گستردگی موضوعی آن بالا است و لازم است با حضور و مشارکت مردم در این حوزه ورود پیدا کنیم.

وی، برگزاری این همایش ملی را نقطه شروعی برای توجه جدی خیران به حوزه مسائل اجتماعی دانست و بیان کرد: نتایج مورد انتظار به دست آمده و امیدواریم شاهد شرایط بهتری باشیم.

طالبی ادامه داد: مباحثی که در نشست ملی خیرین و توسعه اجتماعی مطرح شده نشان دهنده درک عمیق خیران در مورد پرداختن به مسائل ااحتماعی است و مطمئن هستیم که این نقطه شروع است و می‌تواند آغاز کاهش آسیب‌ها باشد.

وی تاکید کرد: یزد به نسبت برخی مناطق کشور کمتر درگیر آسیب های اجتماعی بوده اما به دلایل مختلف برخی آسیب ها را تجربه می کنیم که عامل اصلی آن صنعتی شدن استان و متعاقب آن بحث مهاجرت‌ها و حضور اتباع بیگانه در کشور است که در مجموع این عوامل سبب شده شاهد بروز برخی آسیب‌ها باشیم.

طالبی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی مشارکت خوبی داشتند و خیران نیز زمینه ساز شدند تا یزد به عنوان میزبان نشست ملی خیرین و توسعه اجتماعی انتخاب شود.

معاون استاندار یزد، برگزاری این نشست را عامل کسب تجربیات خوب خیران و مسئولان سایر استان ها دانست و افزود: حضور مردم در صحنه مسائل اجتماعی و حرکت آنها دوشادوش دولت نیز در این همایش به شکل جدی مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: تجربه خوبی از مشارکت مردم داریم و مردم یزد نیز در این زمینه سابقه بسیار درخشانی دارند و با همت خود افتخارات بزرگی در طول تاریخ آفریدند که مشارکت آنها در دوران دفاع مقدس، انقلاب اسلامی همچنین مشارکت آنها در ساخت اماکن مذهبی و مدرسه و پیشتازی آنها در کشور زبانزد است.

طالبی تصریح کرد: به طور قطع مردم یزد در زمینه حضور در بحث کاهش آسیب های اجتماعی با استفاده از ظرفیت انجمن های خیری و تشکل‌های مردم نهاد مشارکت خواهند کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *