ایران سفید پوش می شود/ادامه کاهش دما تا اواسط هفته آینده

12:02 - 25 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۶۱۴۲
کارشناس هواشناسی گفت: اکثر مناطق کشور با کاهش دما روبروست و این کاهش دما تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت.
به گزارش گروه جامعه ، اصغری کارشناس هواشناسی با بیان اینکه موجی که از چند روز قبل به آن اشاره شد شب گذشته از شمال غرب به ایران نفوذ کرده است، گفت: اوج شرایط ناپایدار به شکل بارش برف و باران تا این لحظه درمشکین شهر، خلخال، اردبیل، انزلی، رشت، سقز، اسلام آباد غرب، اردبیل، سقز، سرعین، نیل و بانه ظاهر شده است.
 
وی همچنین به بارش برف و باران در شهرستان های دیگر از جمله ماهنشان ،زنجان، مهاباد ،کنگاور، قروه، بروجرد فارسان، تویسرکان و کیاشهر و زرینه نیز اشاره کرد و گفت: شدت بارندگی امروز روی آذربایجان شرقی و غربی کردستان ،گیلان ، مازنداران ،کرمانشاه، اردبیل، زنجان، چهار محال و بختیاری، لرستان وشمال خوزستان درحد هشدار خواهد بود و هموطنان درصورت سفر به این مناطق حتما مجهز باشند.

وی با بیان اینکه اوج بارشها در نیمه غربی کشور آغاز شده است افزود: این بارش ها همچنین از قزوین آغاز و بتدریج نیز در تهران هم شروع می شود. 

اصغری گفت: این بارش ها در استا نهای البرز ، اصفهان ،لرستان ،مرکزی ، کهکیلویه و بویراحمد نیز پیش بینی می شود. 

وی افزود: هسته بارندگی ها در شمال غرب کشور مناطقی نظیر بانه ،مریوان ،پیران وشهر بوکان تشکیل خواهدشد.

اصغری همچنین به بارش ها در دامنه های مرکزی زاگرس، ارتفاعات کوهرنگ، کهکیلویه و بویراحمد ،کوهرنگ و دنا اشاره کرد وگفت: در سواحل شمالی کشور نظیر آستارا، انزلی ،رشت و لاهیجان نیز شاهد بارش خواهیم بود.

وی ادامه داد: اگرچه درنیمه غربی کشور ضخامت ابرها کاسته می شود ولی باتوجه به ریزش هوای سرد اوج بارندگی از فردا در سواحل را خواهیم داشت 

کارشناس هواشناسی گفت: بارش ها در سواحل از جمعه شب به بعد با شدت بیشتر آغاز می شود و از سمت  اردبیل، گیلان و مازندان اغاز می شود.

وی گفت: در شمال شرق کشور نیر بارش خواهیم داشت.  

اصغری افزود: پدیده مشترک در اکثر مناطق کشور کاهش دماست و این کاهش تا اواسط هفته اینده ادامه دارد.

برچسب ها: برف فصل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *