تولید 4 هزار و 301 دقیقه برنامه تلویزیونی با موضوع ایثار و شهادت در گلستان

18:10 - 25 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۶۱۴۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
دبیرکل نخستین اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان از تهیه و تولید 4 هزار و 301 دقیقه برنامه تلویزیونی با موضوع ایثار و شهادت در این استان خبر داد.
تولید 4 هزار و 301 دقیقه برنامه تلویزیونی با موضوع ایثار و شهادت در گلستانبه گزارش گروه سیاسی ، سردار رحمت‎الله صادقی در آئین اختتامیه نخستین اجلاسیه ملی چهار هزار شهید استان گلستان که با حضور علی لاریجانی در محل دائمی نمایشگاه‌ بین‌المللی گلستان آغاز شده است، اظهار کرد: تولید برنامه‎های تلویزیونی با موضوع ایثار و شهادت 4 هزار و 301 دقیقه و 9 هزار و 35 دقیقه برنامه رادیویی انجام گرفت.

وی از برگزاری یک هزار و 400 یادواره شهدا در سطوح مختلف بخش، شهرستان و پایگاه‎های مقاومت بسیج در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: اسطوره‎های جهاد و پایداری با بصیرتی عمیق، ایمانی راسخ و همتی بلند در صحنه‎های انقلاب اسلامی به ویژه در دوران 8 سال دفاع مقدس جانانه حاضر شدند و با نثار جان، مال و هستی خود به دفاع از انقلاب اسلامی پرداختند و طلایه‎داران عرصه ایثار و شهادت شدند.

دبیرکل نخستین اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان گفت: این استان جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 900 هزار نفر است که 60 درصد تشیع و 40 درصد تسنن هستند اقوام با لهجه‎های مختلف از لر، ترک، کرد، بلوچ، سیستانی  در کمال وحدت در نظام اسلامی و در سایه مقام معظم رهبری به معاش و تولید مشغول هستند.

سردار صادقی تعداد شهدای اهل سنت را 600 شهید از چهار هزار شهید استان گلستان برشمرد و این مهم را مصداق وحدت دانست و تصریح کرد: مهم ترین سرفصل افتخارات این استان، از سال های 1341 و 1342 آغاز می‎شود و مردم به فرمان امام راحل و هدایت مقام معظم رهبری، حماسه‎های بزرگی از جمله قیام 5 آذر را آفریدند.

به گفته وی؛ واقعه 5 آذر گرگان به تازگی به عنوان یکی از رویدادهای شاخص استان گلستان در تقویم ملی به ثبت رسیده است.

دبیرکل نخستین اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان با اشاره به نقش موثر مردم استان در صحنه‎های مختلف دفاع از انقلاب اسلامی ابراز کرد: میلیاردها ریال کمک نقدی و هزاران تن انواع کالا به رزمندگان و صدها دستگاه ماشین آلات مهندسی به مناطق عملیاتی از استان گلستان ارائه شد.

سردار صادقی با اشاره به اینکه راه جهاد و شهادت همواره باز بوده است، گفت: ده‎ها شهید و جانباز در عرصه‎های امنیتی، تروریستی و مبارزه با مواد مخدر از استان گلستان تقدیم انقلاب شد و 49 شهید در فاجعه منا و 10 شهید مدافع حرم از استان گلستان بودند.

وی بیان کرد: 2 هزار و 333 شهید بسیجی و پاسدار در استان گلستان وجود دارد، یک‎هزار و 257 شهید ارتش، 277 شهید نیروی انتظامی، 66 شهید ترور و 49 شهید منا در استان داریم ، آنچه امروز برداشت می‎کنیم ثمره تلاش‎هایی است که حدود ده سال از کنگره و شورای سیاستگذاری استان در دو سال انجام شده است.

دبیرکل نخستین اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان با اشاره به اینکه سرگذشت‎پژوهی 3 هزار و 929  شهید استان انجام شده است، از تهیه 45 هزار برگ سند، 55 هزار قطعه عکس، یک‎هزار و 100 فیلم، 2 هزار و یک فایل تصویری خبر داد.

سردار صادقی با اشاره به اینکه 117 کتاب در قالب تاریخ، شعر، داستان، خاطره و رمان در حوزه‎های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تهیه و تدوین شده است، ابراز کرد: 10 اثر با موضوع انقلاب و 6 اثر با موضوعات راهبردی دفاع مقدس، سرداران، امیران و عملیات‎های دوران دفاع مقدس تألیف شده است.

وی تهیه 42 طرح پژوهشی، 66 پایان نامه، حمایت از 6 پایان‌نامه در حوزه ادبیات مقاومت و پایداری را از مهمترین دستاوردهای این حوزه یاد کرد.

سردار صادقی گفت: تجلیل و تکریم از مقام شهدا و خانواده‎های آنان نسبت به دیدار با خانواده‎های شهید و 500 جانباز بالای 70 درصد استان از شهریورماه در حال اجرا بوده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *