"پیامبر اکرم(ص)" بالاترین عشق را به انسان ها داشتند/ مهمترین اعمال روز 17 ربیع الاول چیست؟

11:00 - 27 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۹۸۷
حجت الاسلام والمسلمین الله وردی با اشاره به مهمترین اعمال روز 17 ربیع الاول، از بروز بالاترین عشق بین پیامبراکرم (ص) و انسان ها سخن گفت.
حجت الاسلام والمسلمین حسین الله وردی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: 17 ربیع الاول به قدوم مبارک نبی مکرم اسلام و امام صادق (ع) آراسته شده است و خداوند در قرآن کریم از ایشان به عنوان "رحمةٌ للعالمین" یاد می کند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه خداوند پیامبر اکرم (ص) را به عنوان رحمتی برای جهانیان آفرید ما اگر اجازه بدهیم که این رحمت در قلبمان راه پیدا کند، همانطور که عالم دگرگون شد به طور یقین قلب ما هم دگرگون می شود.

این کارشناس علوم قرآنی در ادامه صحبت های خود تصریح کرد: زمانی که حضرت محمد(ص) سن کمی داشتند و حلیمه ایشان را به روستای خود برد، خیر و برکت ظاهری بسیاری بر آن منطقه نازل شد به همین دلیل خداوند اعمالی را برای این روز مورد سفارش قرار داده که اگر به آن ها عمل کنیم در حقیقت وجود خودمان را نورانی می کنیم.

وی همچنین اظهار کرد: اعمالی که برای 17 ربیع الاول و برای طهارت جان و پاکیزگی آن مورد سفارش قرار گرفته شامل غسل، روزه و نماز می شود که اینگونه بخشی از سیاهی های وجودمان را از بین ببریم و تماماَ به نور تبدیل شویم.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی افزود: به میزانی که بتوانیم از برکت های رحمت وجود پیامبر اکرم (ص) استفاده کنیم در زندگی خود موفق می شویم و هرچه بیشتر می توانیم به ایشان نزدیک شویم.

وی همچنین گفت: امام جعفر صادق (ع) نیز در حقیقت ادامه دهنده مسیر پیامبر اکرم (ص) و همان مسیر نور، برکت و خوبی ها هستند چرا که اهل بیت (ع) در واقع ظهور اسامی خداوند در تمام عالم به شمار می روند.

این کارشناس مذهبی یادآور شد: شاید تمام موجوداتی که خداوند آفریده، تنها ذره ای کوچک از یک اسم خدا باشند اما اهل بیت (ع) آیینه هایی تمام نما هستند که می توانند خداوند را برای بشر به تصویر بکشند.

وی تصریح کرد: درباره خلقیات رسول خدا (ص) در قرآن نیز مطالب بسیاری بیان شده که بر این اساس عشق و محبتی که آن حضرت نسبت به ما انسان ها داشتند، در بعد تربیتی بروز پیدا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین الله وردی خاطرنشان کرد: اگر فردی بخواهد انسانی را به معنای واقعی تربیت کند، باید بداند که این امر بدون عشق امکان پذیر نیست و وجود پیامبر اکرم (ص) بالاترین عشق و محبت را نسبت به انسان ها داشتند و ما هم باید یاد بگیریم که بدون عشق نمی توانیم کار تربیتی و سازندگی انجام دهیم همانطورکه پدرها و مادرها بدون عشق نمی توانند به شکل درستی فرزندانشان را تربیت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *