نگاهی به اهداف ترامپ از انتخاب رکس تیلرسون به عنوان وزیر خارجه آمریکا/سیاست خارجی آمریکا در قبال ایران تغییر خواهد کرد؟

5:50 - 25 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۹۴۹
پایگاه خبری دبکا در گزارشی به نقل از منابع خود در نیویورک گزارش داد: که هدف ترامپ از انتخاب رکس تیلرسون به عنوان وزیر امور خارجه، اتخاذ مواضع سخت علیه ایران و به خصوص توافق هسته‌ای است.
هدف از انتخاب رکس تیلرسون اعمال مواضع سخت علیه ایران است.
به گزارش گروه بین‌الملل ، پایگاه خبری دبکا در گزارشی به نقل از منابع خود در نیویورک گزارش داد که هدف دونالد ترامپ از انتخاب رکس تیلرسون به عنوان وزیر خارجه، اتخاذ مواضع سخت علیه ایران و به خصوص توافق هسته‌ای است.

دبکا گزارش داد که این اخبار را از منابع اطلاعاتی خود در نیویورک دریافت کرده است.

در ادامه گزارش آمده است: رکس تیلرسون انتخاب شده است تا سیاست‌های اتخاذ شده به وسیله ترامپ در قبال ایران و به خصوص در قبال تواقف هسته‌ای را اجرا کند.

دبکا به نقل از منابع خود می نویسد: پیش از این یک تیم تحقیقاتی ویژه‌ نزدیک به ترامپ بر روی بازنگری در توافق هسته‌ای که میان ایران و 6 کشور دیگر به امضا رسیده است، کار کرده‌اند.

این پایگاه رژیم صهیونیستی ادعا کرده است که ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا، ایران را مجبور خواهد کرد تا توافق هسته‌ای بازنگری شده را به عنوان تقاضای یکجانبه از سوی آمریکا به عنوان پیش شرط برای ادامه روابط میان واشنگتن و تهران بپذیرد.

دبکا در ادامه گزارش خود نوشته است: ترامپ قصد ندارد تا از دیگر کشورهای حاضر در توافق هسته‌ای بخواهد تا توافق هسته‌ای بازنگری شده را امضا کنند.

این پایگاه می افزاید: اعضای تیم ترامپ برای اتخاذ سیاست آمریکا در قبال ایران به وسیله تیلرسون و مایکل فلین،مشاور امنیت ملی ترامپ انتخاب شده‌اند.

دبکا در ادامه نوشته است که در تیم سیاست خارجی ترامپ در قبال ایران از هیچ یک از مقامات دولت اوباما که در سیاست وی در مواجهه با ایران شرکت داشته‌اند استفاده نشده و در عوض این افراد از میان سیاستمداران و مقامات نظامی و اطلاعاتی مخالف توافق هسته‌ای انتخاب شده‌اند.

دبکا در ادامه آورده است: در میان این تیم از مقامات دولت قبل که از مبادلات نفتی ایران دانش کافی داشته‌اند و با مقامات نفتی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز در ارتباط نزدیک بوده‌اند به وسیله تیلرسون استفاده شده است.

این پایگاه در ادامه ادعا کرد: بنا به اعلام منابع آگاه اگر ایران از پذیرش «توافق بازنگری شده» امتناع کند ترامپ تحریم‌های اقتصادی جدیدی علیه ایران وضع می‌کند که سخت‌تر از تحریم های اعمال شده به ایران در دو دولت اوباما و بوش بوده‌اند.

دبکا فایل در بخش دیگری نوشت: اوباما برای تأیید تیلرسون تنشی با سنا خواهد داشت زیرا آنها به دلیل روابط نزدیک تیلرسون با پوتین و روسیه از تأیید وی خودداری می‌کنند.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *