پرداخت الكترونيكی عوارض خروج از كشور

11:13 - 24 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۷۵۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
سرپرست معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانك ملی گفت: در جهت تحقق أهداف دولت الكترونيك، بانك ملي با همكاری ناجا، عوارض الكترونيكی خروج از كشور راه اندازی شد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ،  مسعود خاتونی صبح امروز در نشست خبری با حضور خبرنگاران از پرداخت الكترونيكی عوارض خروج از كشور رونمايی و تصریح کرد : در اين سامانه شرايطی ايجاد شده تا هموطنان بتوانند بدون مراجعه به شعبه و به صورت الكترونيكی عوارض خروج از كشور خود را پرداخت كنند. 

سرپرست معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانك ملی ادامه داد: متقاضيان می‌توانند با وارد كردن اطلاعات لازم و پرداخت هزينه های لازم عوارض خروج از كشور خود را پرداخت كنند. 

وی درباره مهمترين مزيت اين سيستم گفت: پرداخت ٢٤ ساعته و بدون اتلاف وقت اين سيستم، مهمترين مزيت اين خدمت جديد است.

سرپرست معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی، ادامه داد: از امروز سامانه پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور در سایت بانک ملی فعالیت خود را آغاز کرده است. این طرح قرار است یکماه و به طور آزمایشی تنها در فرودگاه امام خمینی (ره) اجرایی شود و بعد از یکماه در تمامی خروجی های زمینی، هوایی و دریایی کشور استفاده خواهد شد.

به گفته خاتونی، برای اجرای این طرح هماهنگی های لازم در ماه های گذشته بین نیروی انتظامی و سازمان امور مالیاتی انجام شده است. وی توضیح داد که افراد با مراجعه به سایت بانک ملی می توانند به طور فردی، خانوادگی یا گروهی اقدام به پرداخت عوارض خروج از کشور کنند.

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی خاطرنشان کرد: افراد باید کدملی، نام مسافر، نوع خروج از کشور (سیاحتی - زیارتی) را انتخاب و پست الکترونیک و شماره همراه خود را وارد کنند. در حال حاضر میزان عوارض خروج از کشور در سفرهای زیارتی ٣٧ هزار و ٥٠٠ و برای سفرهای سیاحتی ٧٥ هزار تومان است.

به گفته معاون وی، افرادی که می‌خواهند عوارض خروج از کشور پرداخت کنند می‌توانند از تمامی کارت‌های عضو شبکه شتاب برای پرداخت عوارض خود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: بانک ملی در تلاش است تا پرداخت عوارض علاوه بر وب سایت از طریق همراه بانک، خودپردازها و کیوسک های مستقر شده در فرودگاه ها قابل پرداخت باشد. 

خاتونی در عین حال تاکید کرد: از زمان پرداخت عوارض خروج از کشور بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه زمان پردازش لازم است تا سامانه ناجی (نیروی انتظامی) عمل کرده و به مسافر برای خروج از کشور چراغ سبز نشان دهد.

معاون فناوری بانک ملی خاطرنشان کرد: حتی اگر فردی عوارض خروج از کشور خود را در شعبه پرداخت کرده و قبض را گم کرده باشد، در گیت خروج، چراغ برای وی سبز خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره چرخه تراکنش این سامانه گفت: به ازای هر فرد یک تراکنش در حساب سازمان امور مالیاتی انجام خواهد شد.

خاتونی درباره قطعی احتمالی سوئیچ نیز اظهارداشت: در حال حاضر ضریب قطعی سوئیچ در کشور کمتر از یک درصد است و تمهیداتی اندیشیده شده تا قبض صادر شده برای مسافر پست الکترونیک شده و شماره پیگیری آن برای شماره همراهش ارسال شود؛ نشان دادن قبض ارسال شده در پست الکترونیک و شماره پیگیری، خروج فرد از کشور بلامانع خواهد بود.

معاون فناوری اطلاعات بانک ملی درباره عملکرد کیوسک‌ها در فرودگاه‌ها اظهارداشت: ظرف ۱۵ روزی که از استقرار کیوسک‌ها و "کش لس" ها در فرودگاه امام خمینی(ره) می‌گذرد، حداقل ۷۴۷ تراکنش در روز برای هر دستگاه ثبت شده و حتی در برخی از روزها این تعداد به ۹۸۴ تراکنش نیز رسیده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *