رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رهبر انقلاب بر وحدت شیعیان و اهل سنت تأکید داشته‌اند/ باید در مقابل تفرقه دشمن متحد باشیم

8:29 - 24 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۵۲۹
حجت الاسلام و المسلمین رضایی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری بر وحدت بین شیعیان واهل سنت تاکید داشته اند، از لزوم اتحاد مسلمانان در مقابل تفرقه دشمن سخن گفت.
حجت الاسلام و المسلمین محمد علی رضایی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت، گفت: این ایام مصادف است با روزهای ولادت "حضرت محمد(ص)" که بر این اساس اهل سنت 12 ربیع الاول و شیعیان 17 ربیع الاول را برابر با تاریخ ولادت نبی مکرم اسلام می دانند.

وی ادامه داد: خوشبختانه فاصله بین تاریخ ولادت خاتم پیامبران(ص) در بین اهل سنت با تاریخ ولادت ایشان در میان شیعیان، در کشور ما به هفته وحدت نامگذاری شده است.

این کارشناس علوم قرآنی همچنین اظهار کرد: شیعیان و همچنین اهل سنت باید تلاش کنند تا در هفته وحدت هرچه بیشتر به یکدیگر نزدیک شوند و در این راستا می توانند بر نقطه های اشتراک موجود، تکیه کنند.

وی یادآور شد: درحال حاضر دشمنان اسلام که چشم دیدن شیعیان و همچنین اهل سنت را ندارند، برای تفرقه افکنی بین این دو، بسیار تلاش می کنند و ما باید همواره به این مسئله توجه کافی داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی در ادامه صحبت های خود یادآور شد: در گذشته نیز بزرگانی همچون‌ آیت الله بروجردی بر لزوم توجه مسلمانان شیعه و همچنین مسلمانان اهل سنت به موضوع تفرقه افکنی تأکید کرده اند و از راهکارهایی همچون نزدیک شدن هر چه بیشتر شیعیان و اهل سنت به یکدیگر، در این زمینه سخن گفته اند.

وی افزود: در راستای نزدیک شدن هر چه بیشتر شیعیان و همچنین اهل سنت به یکدیگر باید بر این نکته تاکید کرد که تمامی مسلمانان باید در یک جبهه در مقابل دشمن به فعالیت بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین  رضایی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز بر اساس آنچه در جوامع مختلف مشاهده می کنند، بر این نکته تاکید کرده اند که نقاط وحدت وهمچنین نقاط اشتراک بین شیعیان و مسلمانان اهل سنت باید بیش از پیش، پر رنگ شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *