یاوه های کفتار پیر از سر پیری و فرتوتی است

15:14 - 23 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۲۴۰
دسته بندی: سیاست
نقش سازنده ای که انگلیس و آمریکا خواستار اجرای آن از سوی ایران هستند چیست؟
به گزارش گروه سیاسی میزان، همواره کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس و به تبع آنها برخی کشورهای همسو،از ایران می خواهند که نقس سازنده و مثبتی در منطقه داشته باشد تا صلح برقرار شود.

تا پیش از این موضوع هسته ای برای غرب و اعراب به عنوان یک تهدید امنیت و صلح مطرح می شدف با دستیابی به آن همگان اذعان کردند که صلح و امنیت منطقه تأمین شد، اما باز هم ایران متهم به بر هم زدن صلح است!

این نقش سازنده ای که غربی ها مدام آن را تکرار می کنند از چه جنسی است؟

آیا آنها خواستار این هستند که جمهوری اسلامی ایران که هم اکنون خود در معرض تهدید قرار دارد، دست روی دست بگذارد و نظاره گر وقوع فاجعه در کشور باشد؟

تجربه سوریه و عراق برای جمهوری اسلامی ایران کافی و حجت است تا از امنیت و کیان خود دفاع کند و آن را فراتر از مرزهای خود ببرد، این دفاع جانانه و مقتدرانه خواهد بود.

هم اکنون جمهوری اسلامی ایران به چند دلیل منطقی و اساسی خود را موظف به نقش آفرینی، تصمیم گیری و تصمیم سازی در منطقه می داند.

1-ایران به عنوان یک کشور بزرگ، مقتدر، تأثیر گذار و انقلابی این حق را دارد زمانی که ملت های مسلمان و دولت های اسلامی غیر وابسته از او یاری خواستند وارد عمل شود و به یاری آنها بشتابد.

2-بحرانی که اکنون در غرب آسیا ایجاد شده و مسببین اصلی آن هم آمریکا، اسرائیل، انگلیس و نوچه های منطقه ای آنها مانند عربستان سعودی هستند، پس از پایان کار سوریه و عراق، قطعاً به سراغ ایران می آمدند، واکنش ایران به بحران منطقه، آنها را از قصد بعدی بر حذر داشت.

3-جمهوری اسلامی ایران نمی تواند نسبت به مسائل و بحران هایی که در کنار او واقع است، بی تفاوت باشد، بی تفاوتی ایران معادل است با هجوم گسترده تروریست های تکفیری وهابی به کشور که در پی آن ناامنی شدیدی ایران را تهدید خواهد کرد.

4-جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در حال مبارزه با گروه های تروریستی است. این گروه ها مانند داعش و جبهه النصره در فهرست گروه های تروریستی قرار دارند. ایران تاکنون به خاطر مبارزه با تروریست ها هزینه های زیاد مادی و معنوی پرداخت کرده است.بر خلاف نظر کشورهای غربی و عربی، ایران در حال مبارزه با تروریسم است نه حمایت از آن.

حال که پیروزی های بزرگی در منطقه به دست آمده است که شکست تروریست های تکفیری وهابی را در پی دارد، انگلیس وارد میدان شده و مقامات این کشور که دشمنی آن با ایران قرن ها سابقه دارد، به کشوری سفر می کنند که اکنون مرکز دشمنی علیه ایران در منطقه است.

ترزا می نخست وزیر انگلیس در سفر به بحرین و حضور در نشست شورای همکاری خلیج فارس، اظهاراتی را بیان کرد که نشان از توطئه های تازه ای علیه ایران و منطقه دارد.

ترزا می به کشوری سفر کرده است که بیش از 5 سال است مردم خود را سرکوب می کند و آل سعود هم در این سرکوب نقش اساسی دارد.

دولت سلطنتی و غیر دموکراتیک انگلیس در حالی علیه ایران موضع گیری می کند که همه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در ایجاد ناامنی منطقه نقش دارند چرا که با دخالت های خود در امور عراق، سوریه، یمن و بحرین بحران ایجاد کرده اند و تنها ایران است که برای پایان دادن به بحران وارد عمل شده و یک تنه مقابل دشمنی های سران مرتجع عربی منطقه ایستاده است.

ترزا می چهارشنبه هفته گذشته، برای شرکت در اجلاس کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به بحرین سفر کرده بود. او در این نشست سخنانی علیه ایران مطرح کرد که البته غیر از آن از او انتظاری نمی رود.

نخست وزیر انگلیس که کشورش در خلق وهابیت در عربستان سعودی نقش اصلی و اساسی را داشته است و اکنون طعم دستپخت خود را می چشد در این نشست گفته بود:ما(انگلیس و کشورهای عربی)باید همراه یکدیگر تلاش کنیم تا اقدامات تهاجمی ایران در منطقه را به عقب برانیم.

نخست وزیر انگلیس خطاب به رهبران شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس گفته بود؛«می‌خواهم به شما اطمینان دهم که من به وضوح تهدیدی را که ایران متوجه منطقه خلیج فارس و در بُعدی وسیع‌تر، متوجه خاورمیانه می‌کند مشاهده می‌کنم.»

این ادعا و اتهام بزرگ در حالی علیه ایران مطرح می شود که هم اکنون عربستان سعودی دو سال است که یمن را زیر آماج حملات هوایی خود دارد و تاکنون ده ها هزار نفر از مردم بیگناه یمن به شهادت رسیده و صدها هزار نفر دیگر مجروح شده اند. وضعیت زندگی از نظر غذا، دارو، آب آشامیدنی و دیگر نیازهای لازم، در شرایط بحرانی قرار دارد.

با دخالت های مستقیم عربستان در سوریه وعراق که از حمایت های انگلیس و آمریکا برخوردار است، این دو کشور به ویرانه تبدیل کرده اما هیچگاه فتنه انگیزی های سعودی ها در منطقه دیده نمی شود چرا که فتنه گر اصلی انگلیس، آمریکا و اسرائیل است.

از نظر نخست وزیر انگلیس کشتار مردم یمن به دست آل سعود در راستای ایجاد صلح و امنیت است، حمایت ایران از مردم مظلوم یمن رفتار غیر سازنده؟!

کفتار پیر انگلیس خود به خوبی می داند که بحران منطقه به خاطر دخالت هایی است که کشورش به همراه آمریکا در قلب جهان اسلام انجام می دهد تا کشورهای اسلامی چه آنهایی که در جبهه مقاومت قرار دارند و چه آنهایی که مقابل آن ایستاده اند تضعیف و تخریب شوند.

فتنه انگیزی و ایجاد دشمنی میان مسلمانان در میان انگلیسی ها سابقه طولانی دارد، ضمن این که جیب دولت خبیث انگلیس با فروش تسلیحات نظامی خود به کشورهای عربی منطقه پر از دلارهای نفتی می شود.

پس از آن که ترزامی نخست وزیر انگلیس از سفر به منطقه بازگشت، وزیر خارجه او راهی منطقه شد و به عربستان رفت تا کار را ادامه دهد، او هم در دیدار با همتای سعودی خود عادل الجبیرعلیه ایران سخن گفت.

انگلیس به تازگی روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران عادی کرده و دو کشور سفرای خود را راهی پایتخت ها نموده اند، اما لندن علیرغم ادعای تمایل به روابط سیاسی و اقتصادی گسترده با ایران، عملاً شمشیر را علیه ایران از رو بسته است.

پس از سخنان مغرضانه و دشمنانه نخست وزیر و وزیر خارجه انگلیس، معاون وزیر خارجه این کشور، از ایران به خاطر حمایت از «شورشیان حوثی» در یمن انتقاد کرده است!

حوثی ها که در یمن از اقبال مردمی برخوردارند و اکثریت را در این کشور تشکیل می دهند، شورشی نامیده می شوند، در حالی که جنایات آل سعود علیه مردم از چشم پلید انگلیسی ها پنهان می ماند!

توبیاس الوود، معاون وزیر امور خارجه که در مجلس عوام انگلیس سخن می گفت، از ایران خواست از «ایجاد مانع بر سر فرآیند صلح» در خاورمیانه دست بردارد و به ایفای نقشی سازنده تر در منطقه بپردازد!

سازنده از نظر انگلیس روشن است، اگر ایران اجازه دهد که سلطه انگلیس و آمریکا در منطقه بدون تنش و هزینه باشد، نقشی سازنده ایفا کرده است.

اگر اجازه دهد که کشور در خطر وجود تروریست های تکفیری وهابی قرار گیرد و وضعیت ایران همانند عراق و سوریه شود، نقشی سازنده داشته است!

معاون وزیر خارجه انگلیس گفته است؛«ما می دانیم که ایران در جاهایی مانند بغداد، دمشق، بیروت و صنعا نفوذ دارد و از ایران می خواهیم به جامعه بین المللی بپیوندد و اقدامات منفی خود را در مختل کردن روند صلح در منطقه متوقف کند.»

آیا انگلیس که هزاران کیلومتر از منطقه غرب آسیا فاصله دارد، این حق را دارد در امور منطقه و حتی در امور داخلی ایران دخالت مستقیم کند، آنگاه ایران که در همین منطقه حساس و در موقعیت بسیار استراتژیک این منطقه قرار دارد، حق پادرمیانی، نفوذ و تأثیر را نداشته باشد؟

این اجازه را کسی به انگلیس داده است که به خود حق می دهد در امور همه کشورهای منطقه دخالت کند، از ایران هم بخواهد که به آنها بپیوندد؟!

انگلیس حد و اندازه خود را باید بداند، باید بفهمد که زمان قاجار یا پهلوی نیست که بخواهد درامور داخلی کشور دخالت کند و برای آن نسخه بپیچد. انگلیس هم دیگر آن انگلیس سابق نیست. روباه پیر، یا بهتر بگوییم کفتار پیر دیگر آن رمق و قدرت سابق را ندارد، ضمن این که کشوری مانند ایران انقلابی هم دست نشانده آنها نیست.

یاوه های مقامات انگلیس از سر پیری و فرتوتی است. اما باز هم باید به این اراجیف پاسخ داده شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *