قانون داماتو با روح برجام در تناقض است/ آمریکایی ها در صورت اجرایی شدن این مصوبه منتظر واکنش ایران باشند

10:14 - 23 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۷۶۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تصویب قانون داماتو در کنگره آمریکا با روح برجام در تناقض است.
علی اصغری//قانون داماتو با روح برجام در تناقض است/ آمریکایی ها در صورت اجرایی شدن این مصوبه منتظر واکنش ایران باشند
هادی شوشتری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی ، درباره تصویب قانون داماتو در کنگره آمریکا و اینکه این موضوع برخلاف توافق برجام است، اظهار کرد: قانون داماتو به مدت 10 سال توسط  کنگره آمریکا تمدید شده است که این موضوع بدون شک با روح توافق برجام درتضاد است.

وی افزود: واقعیت این است همچنان که در فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور آمده است اگر چنانچه این قانون اجرایی و عملیاتی شود قطعا نقض برجام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه باید بین تصویب و اجرای قانون داماتو یک تفاوتی قائل بود، خاطر نشان کرد: متون حقوقی یک متون معنا و مفهوم داری است که باید میان تصویب واجرای آنها تفاوت قائل شد موضوعی که درحال حاضر پیرامون قانون داماتو نیز وجود دارد.

شوشتری تاکید کرد: درمجموع تصویب این طرح با روح برجام متناقض است و در صورتی که عملیاتی شود نقض این توافق را به همراه خواهد داشت و با واکنش جمهوری اسلامی ایران رو به رو خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر قانون داماتو اجرایی وعملیاتی شود قطعاَ مراجع تصمیم گیر برابر قوانین موضوعه و قانون اساسی کشورمان یعنی شورای عالی امنیت ملی وهیئت نظارت بر برجام واکنش خود را نسبت به نقض این توافق اعلام خواهند کرد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *