لایحه بودجه از اتکائات به نفت مقداری فاصله گرفته است

1:20 - 23 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۷۵۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حجت الاسلام موسوی لارگانی گفت: لایحه بودجه از اتکائات به نفت مقداری فاصله گرفته است و شاید یکی از الویت های دولت ها و مجلس ها این بوده که از تک محصولی نجات پیدا کنیم.
لایحه بودجه از اتکائات به نفت مقداری فاصله گرفته است
به گزارش گروه سیاسی ، حجت الاسلام موسوی لارگانی با اشاره به لایحه بودجه 96 به مشخصه های آن پرداخت و گفت: لایحه بودجه از اتکائات به نفت مقداری فاصله گرفته است و شاید یکی از الویت های دولت ها و مجلس ها این بوده که از تک محصولی نجات پیدا کنیم.

وی با اظهار به اینکه افزایش درآمدهای مالیاتی دولت باعث یکسری از مشکلات برای مالیات دهندگان می شود، بیان داشت: ما در کشور، فرار مالیاتی زیاد داریم اما عده ای هستند که دفتر دارند و حساب و کتاب دارند و هرساله مالیات خود را می دهند و اگر ما فشارها را بر روی همین افراد زیاد کنیم، باعث رکود در کشور می شویم..

وی  با بیان اینکه در واقع تعطیلی و رکودی که خیلی از کارخانه ها دچار شده اند به سه مطلب بر می گردد، عنوان داشت: مطلب  اول، فشارهای سازمان مالیاتی است، مطلب دوم فشار بانک ها است و سوم، سازمان تامین اجتماعی است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه فاصله گرفتن از نفت خوب است، در عین حال افزود: باید فکری بیاندیشیم تا روی افرادی که مالیات می دهند، فشار زیادی نیاوریم.

وی برنامه توسعه ششم در مجلس را در اصل بعنوان حکم برشمرد و تصریح کرد: برنامه ای که اکنون بعنوان برنامه توسعه ششم در  مجلس است، به هیچ وجه برنامه نیست و 30 حکم است که دولت آورده و 30 حکم هم از مجلس خواسته است و وقتی از دولت درخواست شده که باید برنامه را بیاورید، می گوید باید برنامه را من خودم تنظیم کنم و بنویسم و این مشکل آفرین است و باعث می شود ما دچار مشکل شویم.

موسوی لارگانی با بیان اینکه در حال حاضر با وجود کاهش قیمت نفت، اما از نظر مقدار فروش افزایش چشمگیری داشته است، گفت: 900 میلیون بشکه تا 2 میلیون و 500 هزار بشکه، قابل مقایسه نیست، وقتی این عدد کم، خرج شود می بینیم که ما مبلغ قابل توجهی نفت فروش رفته است. آیا واقعا 20درصدی که به صندوق توسعه ملی باید واریز می شده، واریز شده یا خیر؟ در حال حاضر صندوق توسعه ملی، منفی نشان می هد یعنی چیزی در آن نیست. بنابراین این مبالغ واریزی کجا رفته است؟ یعی ما از این دست ریختیم و از دست دیگر برداشت کردیم، آن هم برداشت هایی که حقیقتا قانونی نبوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *