اتحاد میان شیعه و سنی راه اصلی مقابله با افراط‌ گرایی‌ است

22:26 - 21 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۷۰۶
مدیرکل ادیان ومذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: اتحاد میان شیعه وسنی راه اصلی مقابله با افراط‌ گرایی‌ است و هر اقدامی در راستای تضعیف وحدت شیعه وسنی، بازی در پازل دشمن است.
به گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان؛ حجت‌الاسلام احمد حاتمیان گفت: خطری که اکنون وحدت دنیای اسلام را تهدید می‌کند، رویکرد کاهش وحدت اسلامی و افزایش اختلافات قومی توسط جبهه معارض است که در برخی جوامع بویژه در استان های مرزی دنبال می‌شود.

حجت‌الاسلام حاتمیان تنها راه موفقیت و پیروزی مسلمانان در برابر دشمنان اسلام را حفظ وحدت دانست و تصریح کرد: علمای دینی با شناسایی عناصر دشمن و تبیین ارزش‌های اسلامی، ریشه‌های وحدت را درکشور و بویژه استان سیستان و بلوچستان بگسترانند چرا که توسعه پایدار با وحدت و دانایی‌محوری در جامعه میسر می‌شود.

مدیر کل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اینکه پیامبر (ص) روش‌های جامعه را اصلاح و به‌عنوان کلید وحدت از آن استفاده کرد، افزود: پیامبر (ص) سرآغاز بیداری اسلامی است. ولادت، بعثت، هجرت و تمام زندگی رسول اکرم (ص) برای بشریت مایهٔ رحمت است، آن‌ حضرت راه رسیدن به خدا را به بشر نشان داد و زندگی سالم و مطابق فطرت را به او آموخت، ایشان به انسان‌ها آموخت که چگونه خودشان را از سقوط اعتقادی، اخلاقی و عملی نجات دهند.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) در مقابل تعصبات جاهلی ایستاد و از آرمان‌های اسلام دفاع کرد و دشمنان اسلام تاکنون تلاش زیادی برای ایجاد فرقه‌گرایی، جنگ‌های داخلی و عملیات‌های انتحاری در ایران داشته‌اند، آنچه دشمنان را در این زمینه ناکام کرده وحدت مردم است.

وی درباره نگاه قرآن به امت اسلامی اظهارداشت: ازنگاه قرآن، امت اسلامی یک امت واحد است و تمام اندیشه‌های گوناگون در سایه اسلام قرارگرفته است و وجه مشترک آنها اعتراف به توحید خداوند و رسالت پیامبر (ص) است.

حجت‌الاسلام حاتمیان با بیان اینکه جامعه اسلامی با پدیده‌ای به نام افراط‌گرایی رو به‌ رو است، گفت: افراطی‌گرایی و پدیده تکفیر اتصال جامعه اسلامی را از بین می‌برد و این پدیده از گذشته در جامعه اسلامی وجود داشت و یکی ازعوامل ایجاد این پدیده برداشت اشتباه از اسلام است.

وی با بیان اینکه اندیشه تکفیری از واژه‌های مقدس دین اسلام برداشت‌های نادرست انجام می‌دهد، گفت: تکفیری‌ها به بهانه مبارزه با خرافه پرستی و شرک در دین اقدام به مقابله با دیگران می‌کنند و بسیاری از تکفیری‌ها از جایگاه شیعیان درمجامع بین المللی ناخرسند هستند.

وی وحدت را از اصول مسلم سیاسی و اعتقادی مسلمانان دانست و افزود: شیعه و سنی وظیفه‌ دارند با شناخت کامل جریان افراط‌گرای تکفیری به مقابله با آن بپردازند و اجازه ندهند آن‌ها با نگرش تند و خشن خود امت اسلامی را دچار تفرقه و اختلاف کنند . دشمنان نظام تاکنون نقشه‌های زیادی برای ایجاد اختلال در وحدت مردم به‌ ویژه در مناطق مرزی کشور اجرا کرده‌اند ولی بصیرت مردم این نقشه‌ها را خنثی کرده است.


برچسب ها: شیعه سنی مذهب

مهدی
|
-
|
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۲
0
0
تفرقه بینداز و حکومت کن سنت انگلیس است. استعمار گران ماهی های خود را از تفرقه و آشوب صید می کنند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *