مشخص شدن ترکیب تیم ملی تکواندو برای شرکت در جام جهانی

11:08 - 21 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۴۰۵
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
با اعلام سرمربی تیم ملی تکواندوی کشورمان، ترکیب تیم ایران برای شرکت در مسابقات جام جهانی 2016 مشخص شد.
به گزارش گروه ورزشی و به نقل از روابط عمومی فدراسیون تكواندو، مسابقات جام جهانی تكواندو كه به صورت تیمی برگزار می‌شود، از فردا (دوشنبه) به مدت دو روز در «باكو» آذربایجان برگزار می‌شود و 8 تیم در گروه مردان و 8 تیم در گروه زنان رقابت‌های خود را آغاز می‌كنند.

در گروه مردان به ترتیب تیم‌های ایران (قهرمان جهان 2015)، كره‌جنوبی، روسیه، مكزیک، آمریكا، ساحل عاج، استرالیا و آذربایجان (سهمیه كشور میزبان) در این رقابت‌ها حضور دارند و در گروه زنان هم تیم‌های چین، كره‌جنوبی، روسیه، مكزیک، آمریكا، ساحل عاج، فرانسه و آذربایجان (سهمیه كشور میزبان) در بیستمین دوره جام جهانی روی شیاپ‌چانگ می‌روند و دعوت تیم‌ها از سوی فدراسیون جهانی تکواندو بر اساس نتایج مسابقات جهانی 2015 روسیه صورت گرفته است.

رقابت‌های جام جهانی به صورت تیمی برگزار می‌شود و هر تیم باید حداقل 5 تكواندوكار داشته باشد یا 6 تكواندوكار كه یك ورزشکار به عنوان نفر ذخیره اعلام می‌شود (بعد از راند اول مسابقات می‌تواند جایگزین هریک از 5 ورزشکار شود) و نفرات از یک تا 5 به ترتیب از سبک‌ترین به سنگین‌ترین وزن شماره‌گذاری خواهند شد.

در مجموع وزن 5 ورزشكار در گروه مردان باید 373 كیلوگرم یا كمتر باشد و وزن مجموع وزن 5 تكواندوكار زن هم باید 318 كیلوگرم یا كمتر باشد.

با مجوز فدراسیون جهانی هر تیم می‌تواند 2 ورزشكار از ملیت‌های دیگر در تركیب تیم خود داشته باشد اما در صورتی كه این تكواندوكاران از تیم‌های دعوت شده به جام جهانی نباشند.

در مرحله مقدماتی این رقابت‌ها، مسابقات بین تیم‌های هر گروه برگزار می‌شود و در مرحله نیمه‌نهایی تا فینال از سیستم تک‌حذفی استفاده خواهد شد.

فرزان عاشورزاده، ابوالفضل یعقوبی، بهنام اسبقی، مسعود حجی‌زواره، سعید رجبی و سیاوش فخرایی و مهدی جلالی تركیب تیم ملی را در این مسابقات تشكیل می‌دهند كه با توجه به آسیب‌دیدگی بهنام اسبقی، مهدی جلالی جایگزین وی شد.

رقابت‌ها از فردا (دوشنبه) ساعت 9:30 صبح به وقت ایران با مبارزات مرحله مقدماتی آغاز می‌شود و 8 تیم در دو گروه 4 تیمی مبارزه خواهند کرد و در پایان این رقابت‌ها دو تیم از گروه اول و دوم به مرحله بعد راه پیدا می‌كنند. پیكارهای مرحله نیمه‌نهایی و فینال این مسابقات هم سه‌شنبه (23 آذر) از ساعت 12:30 به وقت ایران آغاز می‌شود.

هدایت تیم‌ملی كشورمان بر عهده بیژن مقانلو (سرمربی)، علیرضا نصرآزادانی (مربی) و هادی افشار (مربی بدنساز) است.

ایران در مسابقات جام جهانی 2015 موفق به كسب عنوان نایب‌قهرمانی شد.

مسابقات جام جهانی G2 است و به مقام اول، دوم، سوم و پنجم تیمی به ترتیب 20، 12، 7.2 و 4.32 امتیاز تعلق می‌گیرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *