هدف اصلی کشور تحقق توسعه اقتصادی در افق 1400 است

0:05 - 22 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۲۸۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم بسترسازی برای توسعه اقتصادی کشور گفت: هدف اصلی کشور تحقق توسعه اقتصادی در افق 1400 است.
هدف اصلی کشور تحقق توسعه اقتصادی در افق 1400 است
به گزارش گروه سیاسی ، کمال دهقانی فیروزآبادی در سمینار قانون اساسی با تاکید بر اجرای درست قانون برای توسعه کشور اظهار داشت: اگر با مدیریت و بر اساس قانون حرکت کنیم قطعا به آنچه که در چشم‌انداز 1400 دیده شده دست خواهیم یافت.

وی ادامه داد: دستیابی به سیاست‌های افق 1400 نیاز به بسترسازی و پیش‌زمینه‌هایی دارد که در قالب سیاست‌های داخلی و خارجی محقق خواهد شد اما لازمه آن اجرای درست قانون اساسی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه خیلی‌ها معتقدند سیاست خارجی سایه‌دار سیاست داخلی است اضافه کرد: براساس مواد قانونی 152 تا 155 فصل دهم قانون اساسی که در خصوص سیاست خارجی است اصل بر صلح‌طلبی کشور است و ما بنای جنگ با هیچ‌کسی نداریم مگر اینکه مجبور به دفاع شویم.

وی با اشاره مفاد بندهای 154 و 155 قانون اساسی عنوان کرد: این دو اصول در حمایت از مظلومان و حفظ عزت ایران اسلامی برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری است که همواره باید عزت ایران در هر اقدامی حفظ شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس دهم افزود: بر اساس بندهای یاد شده همواره در هرشرایطی باید در مواجهه با کشورها منافع ملت را در نظر داشت و این قابل تغییر نیست اما دوست و دشمن ما متغیر است و ممکن است کشوری که دشمن بوده امروز دوست باشد و یا برعکس آن رخ دهد.

وی با اشاره به اینکه بنای کار دستگاه دیپلماسی این سه اصل از قانون اساسی است اظهار داشت: دستگاه دیپلماسی باید غیراز قانون اساسی، راهبردی هم برای خود داشته باشد که سند بالادستی با افق 1400 یک نمونه‌ای از راهبردهای دستگاه دیپلماسی است که برای دستیابی به اهداف آن باید ارتباط موثر با سایر کشورها برقرار کرد.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه در دولت‌ گذشته از این سند چشم‌انداز فاصله زیادی گرفتیم خاطرنشان کرد: فرصت اندکی تا تحقق آن داریم که باید در افق 1400 به قدرت برتر منطقه از نظر علمی، اقتصادی و ... تبدیل شویم.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم افزود: سند افق 1400 و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فضایی را تامین می‌کنند که برای تحقق آنچه که عنوان شده باید به روابط دوجانبه با کشورها توجه کنیم اما از فضای داخلی و داشته‌های خود نیز غافل نباشیم.

وی یکی از داشته‌های موثر داخلی را امنیت برشمرد و بیان داشت: موضوع امنیت ارتباطی با بیگانگان ندارد و باید از داخل کشور با رعایت دموکراسی و خواست مردم تامین شود.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه بدون راهبرد نمی‌توان کاری از پیش برد تصریح کرد: اگر علاوه‌بر قانون اساسی، راهبردی برای اقدامات خود نداشته باشیم قطعا بیگانگان برای ما تصمیم خواهند گرفت و مانند عربستان در دست آمریکا بازیچه خواهیم شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *