رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"امارات":‌ به توافق کاهش تولید نفت اوپک همچنان پایبندیم

12:14 - 21 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۲۷۳
شرکت ملی نفت امارات (ادنوک) روز شنبه از پایبندی خود بر کاهش تولید نفت خام و توافق 10 آذرماه سازمان کشورهای تولیدکننده نفت (اوپک) تاکید کرد.
به گزارش سرویس بین الملل رویترز، شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک ADNOC) اعلام کرده است که این شرکت از هفته جاری وجود هرگونه تغییری در سهمیه مشتریان در ماه ژانویه آینده را به اطلاع آنها رسانده است.

عربستان نیز ساعاتی پیش اعلام کرد که از ژانویه سال آینده و همزمان با اجرای طرح اوپک برای کاهش تولید نفت، میزان محموله های نفتی خود به مشتریان آمریکایی و اروپایی را کاهش خواهد داد.

کشورهای عضو اوپک هفته گذشته نیز توافق کردند تا بار دیگر با هدف تثبیت بازار و افزایش قیمت های جهانی نفت، یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه از تولید روازنه نفت خود بکاهند و از کشورهای غیرعضو نیز خواسته اند برای همراهی با آنها در این طرح، روزانه ٦٠٠ هزار بشکه از تولید خود کم کنند.

به همین منظور بار دیگر دعوتنامه ها را برای کشورهای غیر عضو اوپک از جمله روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، عمان، مصر، بحرین، کلمبیا، مکزیک، ترینیداد و توباگو، بولیوی، نروژ و کانادا ارسال کردند.

برخی از این کشورها از جمله روسیه پیشتر متعهد شدکه ٣٠٠ هزار بشکه از تولید روزانه نفت خود بکاهد و در نتیجه دیگر کشورهای غیر عضو نیز باید در مجموع 600 هزار بشکه از تولید روزانه خود را کاهش دهند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *