صدور 21 هزار نماد اعتماد الکترونیک/50 درصد فروشگاه‌های اینترنتی در حوزه خدمات فعال است

11:21 - 20 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۹۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: تاکنون 21 هزار نماد اعتماد الکترونیک صادر شده که در حدود 50 درصد آن در حوزه خدمات فعال است.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بهنود قاسمی در برنامه روی خط خبر در خصوص برخورد قاطع سازمان حمایت با عرضه‌شدگان کالای قاچاق در فضای مجازی گفت: مصرف کنندگان امروز در صورت خرید از بازارهای بزرگ اینترنتی باید اطلاعات کافی از فروشگاه‌های معتبر اخذ کرده باشند.

وی در ادامه با اشاره به هدف از گسترش این بازارها گفت: با توسعه بازارهای مجازی باعث ارائه خدمات یکسان با قیمت برابر در کشور می‌شود که یکی از مصادیق بارز سازمان حمایت است.

قاسمی در توضیح چگونگی برخورد با متخلفین گفت: در ابتدا تمام استانداردها و معیارها به مراکز مربوطه اعلام شده و در صورت عدم رعایت ضوابط نماد اعتباری مجازی معلق می شود.

مدیرکل بازرسی سازمان حمایت اظهار کرد: فروشگاه‌های فعال تماما نماد الکترونیک اخذ کرده‌اند و عرضه کالای قاچاق در آنها در حداقل میزان است.

وی بیان کرد: مطابق با تبصره 1 ماده 18 قانون مبارزه با کالا قاچاق نگه‌داری و فروش کالای قاچاق واحدهای مجازی مانند واحدهای فیزیکی برخورد خواهد شد، از همین رو تا کانون چندین نماد اعتباری مجازی معلق شده است.

قاسمی عنوان کرد: در حال حاضر 21 هزار نماد اعتماد الکترونیک صادر شده که 50 درصد آن در حوزه خدمات فعالیت می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان خرید از این سایت‌ها برای خرید به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنند که در صورت بروز تخلفات امکان پیگیری از سوی مرکز توسعه و تجارت الکترونیک فراهم باشد.همچنین در صورت مشاهده تخلف با شماره 12 تماس و شکایت کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *