باشگاه رویش رابطه با فیلم‌سازان را تقویت كرد/ با فضای معنوی مشهد مقدس جذابیت جشنواره دوچندان می‌شود

2:00 - 20 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۶۲۴
دبیر دهمین دوره جشنواره فیلم «رویش» با بیان اینكه تلاش می‌كنیم جشنواره‌ای متفاوت برگزار كنیم، خبر داد: بیش از سیصد ساعت فیلم در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره برای بازبینی ارسال شده است.
به گزارش گروه فرهنگی ، سیدجواد رفائی دبیر دهمین دوره جشنواره فیلم كوتاه دینی «رویش» و مدیر حوزه هنری خراسان رضوی بیان كرد: هر ساله فیلم‌سازان و هنرمندان مختلفی از سراسر كشور در این رویداد مهم هنری و مذهبی شركت می كنند؛ به همین جهت تلاش می كنیم دهمین دوره  این جشنواره را همچون سال های گذشته در خور شأن همه هنرمندان و علاقمندان حوزه فیلم كوتاه برگزار كنیم.

وی با اشاره به اینكه با برنامه ریزی خاص اختتامیه این رویداد را برگزار می كنیم گفت: یكی از مهم‌ترین اقداماتی كه در جشنواره «رویش» امسال خواهیم دید افتتاح باشگاه رویش است. هر ساله با پایان جشنواره ارتباط ما به طور كل با فیلم‌سازان و هنرمندان شركت كننده در این رویداد قطع می‌شود تا سال آینده كه اگر فیلمی داشته باشند با این رویداد در ارتباط باشد. امسال با تاسیس باشگاه رویش رابطه جشنواره را با كل فیلم‌سازان ده دوره گذشته و علی الخصوص این دوره تقویت می‌كنیم.

رفائی همچنین در بخش دیگر صحبت خود گفت: به واسطه تاسیس باشگاه هنرمندان و فیلم‌سازان هر شهر با حوزه هنری استان  و شهرستان‌ها آشنا می شوند و از امكانات حوزه هنری شهرشان بهره می برند.

وی توضیح داد: به این ترتیب كه با پایان یافتن جشنواره، ارتباط ما با فیلم‌سازان همچنان برقرار است، نظرات آن ها را در مورد كم و كیف جشنواره جویا می شویم و همین طور، نظرات خودمان را نسبت به آثارشان انتقال می دهیم. مباحثی در خصوص اینكه چرا فیلم شان به مراحل نهایی راه پیدا نكرده و یا نقطه ضعف و نقاط قوت فیلم شان چه بوده است.

وی افزود: از روز اعلام فراخوان در شبكه های مجازی به طور مستمر با فیلم سازان بخش‌های مختلف اعم از كوتاه یا انیمیشن در ارتباط  و تبادل نظر هستیم. همچنین تلاش می كنیم از همه امكانات تصویری و صوتی و نمایش استفاده كنیم تا اختتامیه جشنواره باشكوه برگزار شود.

دبیر دهمین دوره جشنواره «رویش» در بخش دیگری از صحبت خود گفت: تاكنون بیش از 120  ساعت فیلم  داستانی كوتاه ، 160 ساعت فیلم مستند و 25 ساعت فیلم انیمیشن  به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است كه این میزان تقاضا برای شركت در جشنواره، عظمت كار را كاملا مشخص می‌كند.
وی ادامه داد: همچنین، باید گفت تعدادی از فیلم ها كیفیت به مراتب بالایی هم دارند و این كار هیئت انتخاب را دوچندان می كند و حتی می توانم بگویم این دوره جشنواره هیئت انتخاب كارشان سخت تر از هیئت داوری است. نكته مهم دیگر جشنواره رویش اینكه تعدادی از فیلم ها برای اولین بار در جشنواره رویش به نمایش در می آیند و این نشان از اهمیت جشنواره برای فیلم سازان است.

دبیر دهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم «رویش» به مشخصه این رویداد اشاره كرد و گفت: هنرمندان و اصحاب سازنده فیلم كوتاه به حرم و بارگاه  ملكوتی امام رضا(ع) می آیند و از این محیط تاثیر می گیرند، اساسا، هر هنرمندی در هر محیطی قرار بگیرد از آن محیط تاثیر می گیرد؛ حال این محیط فضای معنوی ملكوتی امام رضا (ع) است كه جذابیت آن دوچندان می شود.

دهمین دوره جشنواره فیلم های كوتاه دینی «رویش» از 27 تا 30 دی ماه در شهر مشهد برگزار می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *