دوره آموزشی بررسی مبانی صدور جواز دفن ویژه دادپزشكان برگزار شد

5:30 - 20 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۶۰۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
به همت واحد دادپزشك مركز تحقیقات پزشكی قانونی، دوره آموزشی بررسی مبانی صدور جواز دفن، با حضور جمعی از دادپزشكان فعال در استان ها، در سالن جلسات حوزه ریاست سازمان پزشكی قانونی كشور برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از  روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، دوره آموزشی بررسی مبانی صدور جواز دفن ویژه دادپزشكان برگزار شد.

عبدالرزاق برزگر قائم مقام سازمان پزشکی قانونی در این جلسه با تأكید بر اهمیت كار دادپزشكان در تسهیل صدور جواز دفن گفت: علت فوتی كه توسط دادپزشكان تعیین می‌شود باید دقیق و علمی باشد چرا كه از آن در برنامه ریزی‌های نظام سلامت كشور استفاده خواهد شد.

وی افزود: یكی از اهداف اجرایی شدن طرح دادپزشك مطابق با تفاهمنامه امضا شده با وزارت بهداشت ایجاد سیستم آماری دقیق از مرگ و میر در كشور است تا بتوان از این سیستم و اطلاعات موجود در آن در برنامه ریزی های نظام سلامت استفاده كرد بنابراین تشخیص علت فوت و كارشناسی دادپزشكان در این خصوص بسیار حائز اهمیت است.

برزگر با تأكید بر لزوم تفكیك مرگ‌های غیرطبیعی كه نیازمند بررسی كارشناسی و دقیق تر در مراكز پزشكی قانونی است از دیگر مرگ‌ها خاطرنشان كرد: دادپزشك در مواردی كه به بررسی و تعیین علت فوت در مراكز پزشكی قانونی نیاز نباشد اقدام به صدور جواز دفن می كند، به این ترتیب از بخش قابل توجهی از مراجعات غیرضروری به پزشكی قانونی كاسته و مردم نیز خدمات را راحت‌تر دریافت می كنند. 

وی همچنین نكاتی را در خصوص آشنایی با مبانی علمی و قانونی صدور جواز دفن و مزیت های طر دادپزشك ارائه كرد.

گفتنی است در این دوره آموزشی مطالبی در مورد آشنایی با اهداف كاربردی طرح دادپزشك و مشكلات پیش رو، مرگ‌های ناگهانی طبیعی قلبی، مرگ‌های ناگهانی طبیعی غیرقلبی و آشنایی با نحوه اخذ شرح حال و معاینه ظاهری جسد ارائه شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *