رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اولویت شوراهای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش بین مردم است

15:03 - 18 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۴۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
انصاری گفت: اهمیت و ارزش کار شورا ایجاد صلح و سازش بین مردم است و علاوه بر اینکه موجب مختومه شدن پرونده‌ها می‌شود از تشکیل پرونده‌های جدید بر اثر اختلافات جلوگیری می‌کند و دارای ارزش معنوی بسیاری است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری قزوین، جمال انصاری، رئیس کل دادگستری استان قزوین، صابری معاون منابع انسانی دادگستری کل استان و بیژن شیبانی رئیس شوراهای اختلاف استان با اعضای شعب، دبیران و کارکنان قضایی و اداری شورای حل اختلاف قزوین دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ضمن بازدید از شعب و دفاتر شورا از تلاش‌های اعضاء، دبیران و کارکنان شورای حل اختلاف تشکر و قدردانی کرد.

 انصاری اظهار داشت: اهمیت و ارزش کار شورا ایجاد صلح و سازش بین مردم است و علاوه بر اینکه موجب مختومه شدن پرونده‌ها می‌شود، از تشکیل پرونده‌های جدید بر اثر اختلافات جلوگیری می‌کند و دارای ارزش معنوی بسیاری است.

وی در ادامه افزود: به منظور کاهش مراجعه مردم به محاکم قضایی و در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی؛ اقدامات برای رفع اختلاف محلی و نیز حل و فصل اموری که ماهیت قضایی ندارد یا ماهیت قضایی آن از پیچیدگی کمتری برخوردار است به  شوراهای حل اختلاف واگذار شود.

رییس ‌کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اینکه که حجم پرونده‌های رسیدگی‌شده توسط شورای حل اختلاف، کمتر از فعالیت‌های دادگستری نیست گفت: در نظام جمهوری اسلامی نهادهای صلح‌وسازش در قالب شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند و بخشی از اختلاف‌های مردم در این بخش مورد رسیدگی قرار می‌گیرد، بنابراین تصمیمی که در شورای حل اختلاف گرفته می‌شود از همه ساز و کارهای قانونی برخوردار بوده و در راستای صلح‌وسازش است.

بیژن شیبانی رئیس شوراهای حل اختلاف استان قزوین هم در ابتدای این دیدار به ارائه گزارشی از وضعیت شوراهای حل اختلاف این استان پرداخت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *