تاثيرات روانى مثبت تومان بر اقتصاد كشور/ كنترل تورم توسط دولت ادامه پيدا كند

14:38 - 18 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۳۴۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با اشاره به تاثيرات روانى تغيير رسمى واحد پول ايران از ريال به تومان گفت: با توجه به كنترل تورم در دو سال اخير اكثر كارشناسان اميدوار هستند با اين حركت تورم افزايش پيدا نكند.
ناصر ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزارى ميزان، در ارتباط با تغيير رسمى واحد پول كشور از ريال به تومان و تاثيرات آن بر حوزه بازرگانى اظهار كرد: اين امر تاثير آنچنانى نمى تواند بر بخش بازرگانى داشته باشد اما تمامى هزينه ها تقسيم بر ١٠ مى شود و كار منطقى بوده كه از سوى دولت اعمال شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: در حال حاضر عده اى از كارشناسان معتقد هستند كه اين امر باعث بوجود آمدن تورم در اقتصاد كشور خواهد شد البته كه بايد در نظر داشت منفعت اين كار بيشتر از مضراتى است كه احتمالا بروز پيدا كند.

رياحى با بيان اين كه اين تصميم مى تواند بار روانى معيشت مردم و اقتصاد كشور را كمتر از پيش كند تصريح كرد: كم شدن صفر از واحد پول ملى با توجه به كنترل تورم در دو سال اخير امرى درست بوده و مى تواند بار مثبت روانى براى تمامى بخش هاى جامعه از جمله اقتصاد كشور داشته باشد.

انتهاى پيام/

برچسب ها: میزان ریال تومان

Azz
|
-
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۸
0
0
ارزش پولی تومان بیشتر از ریال می باشد و همچنین قدمت و اعتبار تومان باز هم بیشتر از ريال ایران می باشد. امیدوارم تاثیر مثبت زیادی روی تجارت و اقتصاد کشور بذاره که میذاره
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *