بهره برداری از 36 طرح ملی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد تومانی تا پایان امسال

5:55 - 18 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۱۷۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
36 طرح ملی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد تومان ابلاغی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
 به گزارش گروه اقتصاد ، قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت در امور تولید با اعلام خبر، بهره برداری از 36 طرح ملی با سرمایه گذاری 13 هزار میلیارد تومانی تا پایان امسال گفت : بهره برداری از این طرح ها 13 هزار و 300 نفر را مشغول به کار خواهد کرد.

رحمانی در زمینه تعداد واحدهای راکد ابتدای دولت یازدهم نیز افزود : در ابتدای آغاز به کار دولت یازدهم  6 هزار و 900 واحد راکد در کشور وجود داشت که این رقم اکنون به نصف کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه  پس ازاجرای طرح رونق تولید 150 هزار نفر افزایش اشتغال در حوزه صنعت ، معدن و تجارت را شاهد بوده ایم.

قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت افزود: برای پرداخت تسهیلات در طرح رونق تولید چند شرط داریم که یکی از مهمترین شروط ما تولید برای فروش است.

رحمانی کمک به افزایش صادرات 10 میلیارد دلاری امسال و مبارزه با قاچاق کالا را از برنامه های مهم دیگر وزارت خانه برای تحریک تقاضا و رونق بازار اعلام کرد .

وی با رد شائبه واسطه گری و ودلالی در دریافت تسهیلات طرح رونق تولید گفت : فرآیند پرداخت به صورتی است که این امکان را به صفر می رساند. همچنین در زمینه اجبار بانک های عامل به سپرده گذاری از سوی صاحبان واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید هیچ شرطی پذیرفته نیست و بانک مرکزی نیز بدین منظور بخشنامه ای صادر کرده است.

در ادامه این نشست معاون دفتر صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در زمینه صادرات بخش معدن  وصنایع معدنی گفت : برنامه صادرات بخش معدن و صنایع معدنی برای سال 95 حدود 7.5 میلیارد دلار و هدف گذاری آن برای 7 ماهه سال جاری  4.4 میلیارد دلار بوده است و این در حالی است که 3.9  میلیارد دلار ان محقق شده و با رشد 20 درصدی از لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

به گفته عظیمی صادرات معدن و صنایع معدنی در 7 ماهه سال 94 از نظر وزنی حدود 24 میلیون تن  بوده است و این رقم در سال 95 حدود 30 میلیون تن محقق شده است که 24 درصد نسبت به سال قبل افزایش نشان می دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *