کسب رتبه برترتوسط پژوهش سرای منطقه14

1:25 - 18 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۰۱۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
پژوهش سرای دانش آموزی خوارزمی منطقه 14 به عنوان مرکز برتر آموزشی کشور از طرف ستاد زیست فناوری برگزیده شد.
به گزارش گروه جامعه ،ثبت نام مسابقات جشنواره دانش اموزی از اردیبهشت ماه سال جاری در دو بخش ترویج و فرهنگ سازی و نوآوری و خلاقیت آغاز شد و تا پایان 15 آبان ماه ادامه داشت که در این زمان بیش از 4 هزار و 865 اثر در بخش ترویج و فرهنگ سازی و 1 هزار و 250 طرح و مقاله در بخش نوآوری و خلاقیت از 31 استان کشور از طریق سایت جشنواره ثبت نام کردند و در نهایت از بین 6 هزار و 115 اثر پس از داوری مرحله اول تعداد 1 هزار و 500 اثر به مرحله نهایی راه یافتند و در قالب سه بخش نمایشگاه علمی، سمینارهای تخصصی و گالری هنری در جشنواره ارائه شدند .

در بخش ترویج و فرهنگ سازی 37 اثر به عنوان نفرات برتر در رشته های های مختلف پوستر، داستان کوتاه، عکس، عکس میکروسکوپی، فیلم کوتاه، ماکت سازی،نقاشی و بازی و نرم افزار؛ در بخش نوآوری و خلاقیت، ابداعات و اختراعات دانش‌آموزی 29 اثر؛ در بخش نوآوری و خلاقیت،طرح و مقاله پژوهشی 52 اثر انتخاب شدند .

در محور های زیست فناوری و تامین امنیت غذایی، زیست فناوری و سلامت، زیست فناوری و انرژی، زیست فناوری و محیط زیست سالم، زیست فناوری صنعتی، کاربرد نانو در زیست‌فناوری، زیست ‌فناوری و کشاورزی، زیست فناوری و اقتصاد زیست مبنا، علوم زیست الهام، زیست‌فناوری و کاربردهای امنیتی/ پلیسی به عنوان گروه های منتخب معرفی شدند .

همچنین از 13 مرکز آموزشی فعال در زمینه زیست فناوری دانش آموزی تجلیل شد .

سومین جشنواره دانش‌آموزی زیست‌فناوری که به همت ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و همکاری ستاد توسعه فرهنگ‌علم،فناوری و اقتصاد دانش بنیان و وزارت آموزش و پرورش، ازسوم تا پنجم آذر ماه در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان حجاب برپا شد . که  در مراسم اختتامیه سومین جشنواره زیست فناوری ، ازپژوهش سرای دانش آموزی خوارزمی منطقه 14 به عنوان مرکز برتر آموزشی کشور از طرف ستاد زیست فناوری برگزیده شد. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *