شناسایی 27 هزار دانش آموز دیرآموز

2:40 - 18 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۰۰۵
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: محتوا و فیلم آموزشی ویژه معلمان مدارس عادی برای تدریس دانش آموزان دیر آموز تهیه و در اختیار استانها قرار گرفته است .
به گزارش گروه جامعه ،مجید قدمی با اشاره به تفاوتهای فردی، یکی از مقولات مورد توجه در آموزش و پرورش را شاخص توجه به تفاوتهای فردی عنوان کرد و گفت: هر چه نظام آموزشی انعطاف داشته باشد و سطح آموزشی مخاطبین را افزایش دهد دارای کیفیت است .

وی افزود: در همین راستا در نظام آموزشی کشور ما، تشکیلاتی به نام سازمان آموزش و پرورش استثنایی پیش بینی و این سازمان متولی امر آموزش و توان بخشی به دانش آموزان با نیاز های ویژه است.

وی در ادامه به شرایط و ضروریات آموزش و پرورش افراد با نیازهای ویژه اشاره کرد و برخورداری دانش آموزان با نیازهای ویژه از معلم و امکانات خوب محیطی ، تشخیص و عمل به موقع را مهم دانست و اظهار کرد: معلم پایه اول از جایگاه مهمی برخوردار است و باید در انتخاب معلم این پایه توجه ویژه ای صورت گیرد .

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور پیش بینی آموزش های لازم متناسب با مخاطبین ، اولیای دانش آموزان و مربیان را حیاتی دانست و تصریح کرد : باید زمینه و بستر لازم برای رشد دانش آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود، چرا که معلولیت محدودیت نیست بلکه ایجاد توانایی است و توانایی یعنی زنده کردن خانواده و جامعه است.

وی به انواع معلولیت دانش آموزان با نیاز های ویژه اشاره کرد و با تاکید بر ضرورت آشنایی با نحوه رفتار با این دانش آموزان و استفاده از روشهای جدید گفت: خدمت در این عرصه از اجر دنیوی و اخروی بسیاری برخودار است چرا که ما با انسانی سرو کار داریم که خود جهانی ناشناخته است و تا انسان خودش را نسازد نمی تواند او را هدایت کند .




برچسب ها: اموزش و پرورش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *