تعداد مبلغان حوزه های علمیه خواهران به ۳۰ هزار نفر رسید

9:54 - 17 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۲۸۲۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت: تعداد مبلغان سازمان یافته حوزه های علمیه خواهران تا سال گذشته ۱۲ هزار نفر بود که امسال به بیش از ۳۰ هزار نفر رسیده است.
به گزارش گروه جامعه ، حجت الاسلام محمودرضا جمشیدی در سومین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب ویژه مدارس علمیه خواهران گفت: کتاب و کتابخوانی از دیرباز پیوندی عمیق با حوزه‌های علمیه داشته و بستر اصلی و مجرای تمامی علوم حوزه‌های علمیه بوده است.
وی افزود: مسئله کتاب و کتابخوانی تاثیر زیادی در ماندگاری اندیشه صحیح اسلامی دارد بنابراین حوزه های علمیه از گذشته تا به امروز به کتاب و کتاب خوانی پیوند خورده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این که فضای مجازی می‌تواند فرصت و یا تهدید باشد، تاکید کرد: در حال حاضر در عصر رسانه هستیم و آمارها نشان دهنده تاثیر بسیار زیاد فضای مجازی و رسانه در جامعه است بنابراین وظیفه حوزه های علمیه حضور فعال در فضای مجازی است تا تهدیدات این ظرفیت عظیم را به فرصت تبدیل کنند.

جمشیدی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران گفت: ‌امروز بیش از ۸۰ هزار خواهر طلبه در قریب به ۵۰۰ مدرسه علمیه خواهران در سراسر کشور مشغول به تحصیل هستند و بیش از ۱۰۰ هزار خواهر طلبه نیز فارغ التحصیل شده‌اند.

وی تشکیل ۵۰۹ هسته پژوهشی با حضور ۲ هزار و ۳۱ پژوهشگر، ۲۸ شورای علمی و پژوهشی، برگزاری بیش ار ۶۰۰ کرسی آزاد اندیشی و هزار و ۶۰۰ دوره مهارت‌های پژوهشی از دستاوردهای حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه پژوهش عنوان کرد.

مدیر حوزه های علمیه خواهران گفت:‌ تا سال گذشته تعداد مبلغان سازمان یافته در حوزه‌های علمیه خواهران حدود ۱۲ هزار نفر بود در حالی که این تعداد امسال به بیش از ۳۰هزار مبلغ افزایش داشته است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *