دروغ های امارات جنایات عربستان را مخفی نمی کند/افزایش دو برابری فروش سلاح از آمریکا به اعراب خلیج فارس در دوره اوباما نسبت به دوره بوش

2:35 - 13 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۸۶۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است که ادعای کشور امارات مبنی بر ارسال سلاح از ایران به یمن، فرار رو به جلو است، زیرا جنایت‌های عربستان سعودی و هم پیمانانش با سلاح‌های آمریکایی انجام می‌شود.

دروغ های امارات جنایات عربستان را مخفی نمی کند/افزایش دو برابری فروش سلاح از آمریکا به اعراب خلیج فارس در دوره اوباما نسبت به دوره بوشبه گزارش گروه سیاسی ، سید قاسم جاسمی در خصوص نامه امارات به شورای امنیت ایران مبنی بر ارسال سلاح به یمن و نقض قطعنامه‌های این شورا، اظهار داشت: این گونه ادعاها به هیچ وجه نمی‌تواند اذهان و افکار عمومی را از حمله نظامی به یمن منحرف سازد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دیگر کشورهای مرتجع خریدار اصلی سلاح از دولت اوباما در دوران هشت ساله ریاست جمهوری او بوده‌اند.

جاسمی با بیان اینکه بر اساس آمار از نظر هزینه و قیمت، شاخص‌های آماری این حوزه افزایش دو برابری فروش سلاح از آمریکا به کشورهای مرتجع منطقه نسبت به دوره جورج بوش را نشان می‌دهد، متذکر شد: حجم فروش سلاح از سوی دولت اوباما به کشورهای عربی در مقایسه با دیگر روسای جمهوری آمریکا بالاترین درصد فروش از زمان جنگ جهانی دوم قرار دارد.

وی افزود: سوال اینجاست که چرا کشور امارات نسبت به افزایش دو برابری فروش سلاح از آمریکا به کشورهای مرتجع نگرانی ندارد؟ البته می‌توان درک کرد که این ادعاهای امارات برای رسیدن به چه اهدافی مطرح می‌شود. امارات از جمله کشورهایی است که به دنبال خرید سلاح از آمریکا می‌باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا بسیار مشتاق است که کشورهای منطقه از راه درگیری‌های مستقیم با یکدیگر، مشکلات خود را حل و فصل کنند تا هم آمریکا درآمد اقتصادی خود را داشته باشد و هم اینکه به لحاظ سیاسی خود را میانجیگر پایان دادن به مخاصمات و حضور در عرصه‌های این چنینی را ادامه دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت امور خارجه آمریکا در زمینه فروش تسلیحات به سایر کشورها گزارشی را منتشر کرده است، بیان کرد: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از آغاز جنگ عربستان علیه یمن بیش از 33 میلیارد دلار انواع اسلحه از آمریکا خریداری کردند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *