رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نامه وزیر صنعت به وزیر کشور در رابطه با لغو مصوبه دولت/ آغاز تلاش ها برای شماره گذاری مجدد موتورهای کاربراتوری

10:52 - 09 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۹۹۵۷
رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران از آغاز برخی اقدامات به منظور لغو مصوبه دولت در رابطه با جلوگیری از شماره گذاری موتور سیکلت های کاربراتوری خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،  محمد حقانی در سیصد و هشتمین جلسه شورای شهر تهران گفت: موتورهای کاربراتوری یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا و تخریب محیط زیست به حساب می آیند.

وی افزود: در چند سال گذشته حدود 500هزار موتور سیکلت کاربر اتوری به فروش رفته و بر اساس آمار در سال 94 حدود 450 هزار موتور سیکلت تحویل افراد داده شده اند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مصوبه دولت در تیر ماه سال 95 اظهار کرد: بر اساس مصوبه دولت هر گونه ثبت وسفارش موتور سیکلت های کاربراتوری از زمان ابلاغ مصوبه ممنوع بوده و باید جلوی این کار گرفته می شده است.

حقانی ادامه داد: تولید کنندگان و وارد کنندگان موتورهای کاربراتوری مدعی شده که 600هزار موتور ثبت وسفارش شده و باید شماره گذاری شوند وپس از آن شاهد نامه وزیر صنعت به وزیر کشور مبنی بر بر طرف کردن توقف شماره گذاری ها هستیم.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه دولت نباید جلوی اجرای مصوبه خود مبنی بر توقف شماره گذاری موتور سیکلت های کاربراتوری را بگیرد تصرح کرد: در شرایطی موتور سیکلت های کاربراتوری بیش از موتور سیکلت های انژکتوری آلودگی ایجاد می کنند باید جلو شماره گذاری آنها گرفته می شد زیرا این موتور سیکلت ها در هر کیلومتر پیمایش میزان قابل توجهی آلایندگی با خود به همراه دارند.

حقانی با تاکید بر اینکه ورود داروی تقلبی بسیار بهتر از اجازه شماره گذاری موتور سیکلت های کاربراتوری است خاطر نشان کرد: اگر ما داروی تقلبی وارد کشور کنیم مردم می توانند این داروها را خریداری نکنند اما اجازه پلاک گذاری موتور سیکلت های کاربراتوری اتفاقی است که مردم نقشی در آن نداشته و تنها جانشان به خطر می افتد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *