ادارات دولتی طی 15 سال اخیر حتی یک معلول را جذب نکرده اند/ آمار بیکاری در معلولان 3 برابر سایر اقشار

8:19 - 02 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۷۱۵۴
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: روند جذب نیرو معلول در ادارات دولتی متوقف شده و طی 15 سال اخیر حتی یک معلول نیز جذب این ادارات نشده اند.
حسین نحوی نژاد در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: در هر منطقه ای که آمار بیکاری اعلام می شود این آمار در بین قشر معلول بسیار قابل توجه تر است.

وی افزود: آمار بیکاری در هر منطقه باید ضرب در عدد 3 شود تا از این طریق بتوان به آمار بیکاری در قشر معلول پی برد.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به رواج بیکاری در میان زنان معلول کشور خاطرنشان کرد: آمار زنان بیکار معلول نشان می دهد میزان بیکاری در معلولان زن 5 برابر بیشتر از سایر زنان است.

نحوی نژاد با اشاره به طرح موضوع اختصاص 3 درصد سهمیه استخدامی به معلولان اظهارکرد: استخدام 3 درصد معلولان هیچ گاه نتوانست مشکلات این قشر را برطرف کند چرا که طی 15 سال اخیر هیچ معلولی در دستگاه های دولتی جذب نشده اند.

وی ادامه داد: متاسفانه اداراتی هم که برای جذب نیروی معلول اعلام آمادگی می کنند نیازمند در اختیار گرفتن نیروهای متخصص هستند و این در حالی است که اکثر معلولان در رشته علوم اجتماعی تحصیل می کنند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از رایزنی های صورت گرفته با برخی از موسسات بزرگ به منظور استخدام قشر معلول خبرداد و تصریح کرد: در حال حاضر با برخی از موسسات بزرگ به توافق دست یافته ایم و بر مبنای این توافق تعدادی معلول جذب این موسسات شده اند.

نحوی نژاد تاکید کرد: این طرح به صورت آزمایشی پیاده شده و با توجه به نتایج مثبت آن، قرار است استمرار داشته باشد.

وی در خصوص آخرین وضعیت طرح تامین تجهیزات توانبخشی معلولان اذعان کرد: این طرح هم اکنون طبق دستور رئیس جمهوری در استان های محروم رو به اتمام است و پس از آن، اجرای طرح را در سایر استان های کشور آغاز خواهیم کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *