سوء استفاده از ابزار علم ظلم در حق جامعه است

12:24 - 29 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۶۳۶۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با بیان اینکه سوء استفاده از ابزار علم ظلم در حق جامعه است، گفت:جامعه بشری امروز در غرب و آمریکا با وجود اینکه در زمره عالم‌ترین جامعه بشری تعریف می‌شوند از منحرف‌ترین بشریت تاریخ به شمار می‌آیند، از نظر علوم مادی به اوج رسیدند و از نظر علوم باطنی و معنوی انچه انسان را به انسانیت می‌رساند زیر صفر است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری کل استان مرکزی گفت: در علم کلام بحثی تحت عنوان قاعده لطف وجود دارد، این مهم به این معناست که اگر بعثت انبیا، اولیا و افرادی که کسانی که ادامه دهندگان انبیای الهی هستند وجود نداشت بشر باید به تنهایی و به سبب پیامبر درون(فطرت و عقل) خط سیر زندگی و خط مشی خود برای رسیدن به کمال انسانی و سرمنزل مقصود را پیدا می‌کرد.

وی بابیان اینکه اگر پژوهشگران زندگی افراد مختلف در طول تاریخ را مورد تحقیق قرار دهند متوجه خواهند شد که مظلوم‌ترین عالم انبیای الهی و اوصیا هستند و ظالم‌ترین افراد کسانی هستند، ابراز کرد: انبیای الهی همواره در برابر خط مشی ستمگران ایستادند و سیطره ظلم و ستم دشمنان دین که سایه ظلم را در جامعه گسترانیده بودند را برچیدند.

حجت‌الاسلام عبداللهی تصریح کرد: خداوند متعال با توجه به خالق بودن آنقدر حریص به هدایت بشر بود، که برای هدایت بندگان خود محلوب‌ترین افراد که انبیا، اوصیا و اولیا بودند را مأمور به هدایت جامعه بشری کرد و لو اینکه هر اتفاقی در این راه برای انبیا و اوصیا بیفتد.

به گفته وی توجه به مادیگری، کامجویی و تبهکاری از سوی حاکمان وقت یکی از عواملی بود که اجازه نمی داد انبیا و اوصیای الهی رسالت خود را به نحو شایسته انجام داده و به معنای واقعی کلمه انسانیت را در جوامع بشری بسط دهند.

حجت‌الاسلام عبداللهی در ادامه با اشاره به اینکه انبیای الهی همواره برای هدایت جوامع بشری خود با مشکلات بسیار مواجه می شدند ابراز کرد: پیامبران الهی در راستای مبارزه با سلطه‌جویی ظالمان و احقاق حق ستمدیدگان و ترویج انسانیت هیچگاه از حرکت در مسیر الهی کوتاه نیامدند و گاهی در این مسیر جان خود را فدا کردند.

 وی افزود: پیامبرانی نظیر حضرت ذکریا(ع)که سرش در تشت بریده شد و دیگر انبیای الهی برای اینکه انسانیت انسان به کرسی نشسته و به سر منزل مقصود هدایت رسیده و هیچ چیز مانع از رشد کمال انسانی نباشد و همه کامجویان عالم بدانند که آنچه در مقابل آنان است احکام الهی و نورانیت موازین دینی است خطرات را به جان خریدند. 

حجت‌الاسلام عبداللهی تصریح کرد: واقعه کربلا یکی از مهمترین وقایع تاریخ اسلام محسوب می شود اما گاهی تفکر برخی از عناصر سودجو و فرصت طلب مبنی بر اینکه چرا مسلمان واقعه‌ای را که نزدیک به 1400 سال قبل اتفاق افتاده مکرر بیان می‌شود.

وی ادامه داد: جامعه بشری امروز در غرب و امریکا با وجود اینکه در زمره عالم‌ترین جامعه بشری تعریف می‌شوند از منحرف‌ترین بشریت تاریخ به شمار می‌آیند، از نظر علوم مادی به اوج رسیدند و از نظر علوم باطنی و معنوی انچه انسان را به انسانیت می‌رساند زیر صفر است.

این مقام مسئول بیان کرد: در زمانیکه علوم مادی انسان ها فاتح کرات آسمانی است از نظر معنوی علوم معنوی تنزل بسیار فاحشی داشته است، باید افرادی که برای معنویت بشر قیام کردند و آمدند تا دست انسان ها را بگیرند و مردم را از اوج فساد و تباهی به اوج معویت برسانند الگوهای بلامنازع باشند. انبیا و اوصیای الهی چراغ هدایت‌های امروز هستند که بشر امروز می‌تواند با تمسک به ایشان راه خود را پیدا کند.

حجت‌الاسلام عبداللهی در ادامه بر لزوم تبیین ابعاد قیام عاشورا تأکید کرد و افزود: واقعه عاشورا یک واقعه کامل و جامع نسبت به تمام وقایع تاریخی است، در قیاس شخصیت طرفین کاملا مشخص است که پیروان اباعبدالله(ع) در معنویت، اخلاق، محبت نسبت به خانواده و فرزندان در اوج هستند و این اوج در کربلا متبلور می‌شود و از سوی دیگر در سپاه یزیدیان اخلاق رذیله، پلیدی، فضاحت نیز در اوج خود قرار دارد، این مواردست که به انسان‌های آگاه و بصیر الگو و خط می‌دهد تا در کدام گروه حرکت کنند.

وی بابیان اینکه آرمان انسان از زندگی باید انسانیت باشد و هدف از خلقت انسان درست تعرسف شده و سعی کنیم در همان مسیر حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: انسان به طورمعمول محبت کردن به خانواده، داشتن احساسات پدرانه و مادرانه را دوست دارد و به آن عشق می‌ورزد حال چه می‌شود که رزمندگان مدافع حرم تمام این احساسات را کنار گذارده کرده و برای دفاع از حریم ولایت به نبرد با دشمنان می‌پردازد.

حجت‌الاسلام عبداللهی ادامه داد: اولین نگاه رزمندگان مدافعان حرم نگاه معنوی است، اگر انسان بخواهد به وسیله علم مادیگری را انتخاب کرده و کامجویی را از دنیا برگزیند قطعاً بازنده است، اگر در راستایی که باید حرکت کند از مسیر منحرف شود و تنها عَلَم علم را یدک بکشد تمام وقت خود را تلف کرده و در انحرافات خود سر مستانه می‌تازد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تبریک به دانشجویان جدیدالورود آنان را به داشتن نیت صحیح از تحصیل توصیه کرد و افزود: هدف از فعالیت در مرکز علمی – کاربردی قوه قضائیه استان مرکزی داشتن کیفیت تحصیلی است در این مجموعه کمیت را فدای کیفیت نخواهیم کرد، بسیاری از کارکنان مجموعه دادگستری از این فرصت استفاده کرده و مدرک کارشناسی ارشد خود را گرفتند.

حجت‌الاسلام عبداللهی تاکید کرد: شرط تأسیس مرکز علمی – کاربردی قوه قضائیه استان استوار بر برقراری ارتباطات سالم است، قابل قبول نیست افرادی که در این مرکز مشغول به تحصیل باشند و حواس و توان خود را صرف امور دیگری کنند، نظارت دقیق بر این مجموعه اعم از اساتید و دانشجویان انجام می‌شود، اهدافی برای این فعالیت مرکز تعریف شده که همچنان ادامه دارد و با فعالیت و نظارت دقیق نباید شاهد هیچ تخلفی باشیم با مشاهده هر گونه تخلف دانشجو از ادامه تحصیل باز خواهد ماند.

وی در بخش پایانی سخنان با بیان اینکه مرکز علمی – کاربردی قوه قضائیه استان مرکزی وجه تمایزی با سایر دانشگاه‌های استان دارد، تصریح کرد: دانشجو هدف از تحصیل را باید برای خود ترسیم کند، هدف دانشجو کسب مراتب انسانی است. شما دانشجویان باید از ابزار علم اسبابی برای ارتقای هویت انسانی خود و جامعه بسازید، باید بدین وسیله بتوانید از حقوق خود و دیگریان دفاع کنید، اگر دانشجویی پس از گذران مدت زمانی وکیل، قاضی و ... شد اما نسبت به مشکلات و احقاق حق عموم مردم و مظلومان دغدغه نداشت این تحصیل به درد نخواهد خورد و ظلمی عظیم در حق جامعه رخ داده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *