انسان ها اگر می‌خواهند دنبال کسی راه بیفتند باید دنبال روی امام باشند

22:10 - 28 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۵۹۹۲
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
پنجمین قسمت از برنامه "مخاطب خاص" با حضور حجت الاسلام محمدرضا رنجبر و اجرای رسالت بوذری به تهیه کنندگی سازمان هنری رسانه ای اوج، روی آنتن شبکه سه سیما رفت.
به گزارش گروه فرهنگی ، حجت الاسلام رنجبر در پنجمین قسمت از برنامه "مخاطب خاص" گفت: در گذشته معتقد بودند که افلاک 9 طبقه و تو در تو است و یکی از نام های خدا نقاش و مصور است؛ چرا که خداوند واقعا سحرآمیز و اعجازآمیز آسمان را نقاشی کرده است. 

وی ادامه داد: انسان ها شبیه آن کودک خردسالی هستند که در یک بازار رنگانگ و پر زرق و برقی مات و سرگردان هستند و امام حسین (ع)  همان نقاش اعجازآمیز است.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) می گوید همین که از کنار خانه و خانواده ات اولین گام برای زیارت امام حسین (ع) بر می دارید، تمام گناهانتان آمرزیده می شود و هر گامی که بر می دارید مقدس تر و نورانی تر می شوید، به آن شرط که معرفت داشته باشید. 

این استاد دانشگاه با بیان اینکه داستان امام حسین (ع) داستان یک باغ و امام نماد سرو، گل و لاله است، اظهار داشت: در ادبیات لاله نماد دردمندی و دغدغه مندی است؛ البته دغدغه مندی به تنهایی فایده ندارد، از این رو امام حسین (ع) مظهر گل که همان بخشندگی به شمار می رود نیز بوده است. 

حجت الاسلام رنجبر در همین زمینه افزود: یکی دیگر از ویژگی های امام حسین (ع) سرو بودن است و سرو در ادبیات نشان صدق و راستی است و صدق بالاترین جایگاهی است که یک انسان می تواند به آن دست پیدا کند.

وی با بیان اینکه بالاترین ویژگی اهل بیت (ع) صدق و راستگویی آنها است، تصریح کرد: فلسفه اتفاقاتی که در کربلا افتاد برای اثبات صدق و راستی امام حسین (ع) بوده است.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که برای اهل بیت (ع) میفتد نشان می دهد که آنها در بحرانی ترین شرایط هم دست از رضای خدا برنداشتند و زمانی که امام در گودال قتلگاه بود تنها رضای خدا را در نظر داشت و انسان ها اگر میخواهند دنبال کسی راه بیفتند باید دنبال روی امام باشند .

کارشناس مسائل مذهبی گفت: زمانی که از حضرت زینب (س) درباره کربلا سوال کردند،  فرمود جز زیبایی چیزی ندیده است،  چرا که حضرت زینب از کنار سرو، گل و لاله آمده بود و هر کس این معرفت را نسبت به امام حسین (ع) داشته باشد به فضایل دست پیدا می کند. 

حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه هر کسی با شوق به زیارت امام حسین (ع) بیاید،  خدا هزار حج و عمره مقبول برای او می نویسد،  تصریح کرد: مکه زیارت خانه خداست،  در حالی که کربلا زیارت خانه بنده خداست،  ولی ثواب کربلا بیشتر است اینکه از معصوم نقل شده است که زسفر حج یک ثواب دارد ولی زیارت کربلا هزار برابر حج ثواب دارد،  دلیلش این است که وقتی به زیارت کربلا می آییم به حدی به خدا نزدیک می شویم که اگر بخواهیم این نزدیکی به خدا را در سفر حج داشته باشیم باید هزار بار به حج و هزار بار به عمره برویم. 

در ادامه حسن سلطانی، مجری باسابقه تلویزیون به عنوان میهمان گفت: در روز قیامت کسانی از همه حسرت شان بیشتر است که به زیارت حرم امام حسین (ع) نرفته اند؛ چرا که به زائر امام زیاد بخشش می شود.

در ادامه برنامه مهدی عزیزیان به مداحی پرداخت و مرتضی حیدری آل کثیر نیز ابیاتی را در وصف امام حسین (ع) و اهل بیتش خواند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *