از دستفروشی در پشت مرز تا ارائه خدمات درمانی به زائران اربعین

11:15 - 28 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۵۹۷۹
زائرانی که امیدوار هستند مرز مهران باز شود، همچنان در پشت این مرز حضور داشته و مشکلاتی را برای سایر زائران اربعین حسینی که قصد بازگشت به کشور را دارند ایجاد کرده اند.
به گزارش خبرنگار گروه جامه از مرز مهران، با بسته شدن مرز مهران و عدم خروج زائران اربعین از این مرز، ازدحام جمعیت شدیدی در مرز مهران ایجاد شده است.

نیروی انتظامی و عوامل مرزبانی تلاش گسترده ای را برای بازگرداندن مردم به شهر مهران انجام می دهند اما زائران همچنان امیدوار هستند که از مرزمهران خارج و وارد خاک عراق شوند.

به گفته عوامل نیروی انتظامی مرز مهران از روز گذشته به دستور نیروهای عراقی بسته شده است که علت این بسته شدن حضور زائران فاقد ویزا و روادید در مرز مهران بوده است.

در مجاورت مرز مهران (ایران و عراق) نیروهای مختلفی از دستگاه هایی از جمله سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت، شهرداری تهران، سازمان بسیج پزشکی و ... به زائران خدمات ارائه می دهند.

به گفته فرمان عزیزنیا، معاون توانبخشی بهزیستی استان ایلام 2 چادر در مجاورت مرز ایران وعراق توسط سازمان بهزیستی استان ایلام جهت ارائه خدمات به زائران راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در یکی از چادرها خدمات توانبخشی از جمله فیزیوتراپی ، خدمات مشاوره ای و روانشناسی ارائه می شود، گفت: در چادر دیگر خدماتی جهت ارائه خانواده هایی که سالمندان و یا کودکان خود را گم کرده اند ارائه می شود.

عزیزنیا تصریح کرد: این چادر تحت عنوان چادر ستاد گمشدگان راه اندازی شده است که خدماتی به زائران ارائه می دهد. طبق لیست تهیه شده در چهار روز گذشته 215 نفر به این ستاد مراجعه کرده اند.

معاون امور توانبخشی استان ایلام خاطر نشان کرد: تعدادی از گمشدگان از سالمندان هستند که با مشکلاتی از جمله فراموشی و آلزایمر رو به رو بودند که با برقراری تماس با خانواده هایشان این افراد به آنها برگردانده شده اند.


همچنین ارائه خدمات توسط سازمان تامین اجتماعی یکی دیگر از برنامه هایی است که در مجاورت مرز ایران و عراق پیش بینی شده است. به طوری که چادرهایی برای خانم ها و آقایان جهت ارائه خدمات پانسمان و تزریقات تعبیه شده است.

به گفته یکی از پرسنل سازمان تامین اجتماعی از روز گذشته مراجعه به چادرهای این سازمان افزایش پیدا کرده است به طوری که حجم قابل توجهی از مراجعات جهت دریافت خدمات تزریقات و پانسمان بوده است.

نیروهای اورژانس نیز در این منطقه حضور فعالی دارند و در مواقع لزوم خدماتی را به زائران ارائه می کنند.


علاوه بر نیروهای اورژانس، نیروهای بسیج جامعه پزشکی نیز با راه اندازی بیمارستان صحرایی در مرز، مشغول به ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی هستند.

همچنین در مسیر مرز مهران، نیروهای شهرداری منطقه پنج تهران مسئولیت ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی را برعهده دارند.

مسیر ایلام به سمت مهران نیز اکنون مسدود شده و نیروی انتظامی اجازه تردد در این مسیر را به زائران نمی دهد.

با توجه به حضور گسترده زائران در مرز مهران، برخی نیز از فرصت استفاده کرده و مشغول به دستفروشی در این مسیر هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *