امضاء يادداشت تفاهم همكاری‌های حمل و نقل هوايی ايران و استراليا

1:30 - 26 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۵۱۹۶
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مديركل دفتر حقوقی سازمان هواپيمايی كشوری از امضاء يادداشت تفاهم همكاری‌های هوانوردی و پاراف موافقتنامه دو جانبه حمل و نقل هوايی جمهوری اسلامی ايران و استراليا خبرداد.
به گزارش گروه اقتصاد ، مراد اسماعيلی مديركل دفتر حقوقی سازمان هواپيمايی كشوری اظهارکرد: در راستاي توسعه و تعميق روابط با كشور استراليا، تقاضاي برخي شركت هاي هواپيمايي داخلي، متعاقب نشست مشترك و مذاكرات فشرده مقامات هواپيمايي دو كشور سرانجام دو سند يادداشت تفاهم همكاري هاي هوانوردي و موافقتنامه دو جانبه حمل و نقل هوايي بين ايران و استراليا در شهر كانبرا امضاء و پاراف شد.
 
وي افزود: برپايه مفاد دو سند مذكور، دو كشور تمايل و علاقه خود را براي توسعه و گسترش همكاري هاي دو جانبه در زمينه حمل و نقل هوايي اعلام و راهكارهاي اجرايي آن را مشخص كردند.
 
مدير كل دفتر حقوقي سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: دو سند ياد شده چارچوب حقوقي و بسته قانوني، توسعه خدمات هوايي بين المللي اعم از مسافر و بار بين دو كشور را فراهم مي سازد.
 
اسماعيلي ادامه داد: بر اساس اين توافق، زمينه براي عبور هواپيماهاي دو كشور از فراز آسمان، توقف در فرودگاهها و بهره برداري هوايي مسافر و بار در فرودگاههاي تعيين شده، دريافت خدمات هوايي و برقراري پروازهاي مستقيم و يا استفاده از نقاط واسط و مياني بر اساس شرايط مشخص شده از جمله برقراري پرواز بين شهرهاي تهران، مشهد، اصفهان، شيراز و شهرهاي سيدني، ملبورن، بريزبن و پرث در كشور استراليا از اولويت هاي پروازي في مابين بر اساس توافقات و تفاهمات امضا شده به شمار مي رود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *