صدور گذرنامه و ویزا در مرز مهران برای زائران اربعین/ خالی بودن 90 درصد از ظرفیت پارکینگ اصلی اربعین

8:00 - 25 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۷۸۳
استاندار ایلام گفت: شرایط برای صدور ویزا و گذرنامه زائران در مرز مهران فراهم شده است.
محمدرضا مروارید در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: تجمع قابل توجه زائران فاقد ویزا و گذرنامه در مرز مهران تاحدود زیادی مشکلاتی را ایجاد کرده است.

وی افزود: برای حل این مشکل، ستاد اربعین تصمیم گرفت با کمک نیروی انتظامی، خودروهایی را به مرز مهران اعزام کرده تا از طریق این خودروها زائران غیر قانونی از محل خارج شوند.

استاندار ایلام از فراهم شدن شرایط برای صدور گذرنامه و اخذ ویزای زائران در مرز مهران خبرداد و اظهارکرد: اکنون شرایطی فراهم شده که گذرنامه زائران در مرز مهران کمتر از یک روز صادر شود و پس از آن در کمترین زمان ممکن ویزا در اختیار زائران قرار می گیرد.

مروارید تاکید کرد: افرادی که تلاش می کنند به صورت غیر قانونی وارد خاک کشور عراق شوند بدون شک مشکل خاصی داشته در غیر این صورت شرایط برای اخذ گذرنامه و ویزای افراد کاملا فراهم است.

وی با اشاره به ظرفیت خالی پارکینگ اصلی اربعین در مرز مهران خاطرنشان کرد: تنها 10 درصد از ظرفیت پارکینگ اصلی اربعین در مرز مهران پر شده و با توجه به ظرفیت خالی این پارکینگ، امکان هدایت خودروها به سمت این پارکینگ وجود دارد.

استاندار ایلام با ارائه توصیه ای به زائران اربعین حسینی که اصرار به خروج از مرز مهران دارند تصریح کرد: این زائران باید با خود لباس گرم به همراه داشته باشند زیرا دمای هوا در شب ها در ایلام بسیار سرد است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *