کاهش 9درصدی فوتی ناشی از تصادفات رانندگی/ مراجعه 1366 نفر از مصدومان به مراکز پزشکی قانونی

9:45 - 24 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۴۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
عباسی از كاهش 9 درصدی مرگ و میرناشی از تصادفات رانندگی درمهر ماه سالجاری نسبت به زمان مشابه آن در سال قبل در استان مازندران خبر داد.
عباسی مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از كاهش 9 درصدی مرگ و میرناشی از تصادفات رانندگی درمهر ماه سالجاری نسبت به زمان مشابه آن در سال قبل در استان مازندران خبر داد.

وی تعداد افراد كشته شده بر اثر تصادف در مهر ماه سالجاری را 58  نفر (40 مرد و ما بقی زن) اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مشابه سال قبل 9در صد كاهش داشته است.

عباسی تصریح كرد: از این تعداد 38 نفر برون شهری ، 19 نفر درون شهری و یک نفر راه روستایی هستند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران ادامه داد: شهرهای ساری و میاندرود با 11، آمل با 8 ، بابل با 6 بیشترین و شهرهای رامسر ،گلوگاه و جویبار بدون فوتی در آن به ثبت رسید.

وی در خصوص وضعیت متوفیان گفت: از این تعداد اعلام شده 24 مورد عابر ،13 مورد موتور سوار ،12 مورد سرنشین ، 8 مورد راننده و یک مورد هم دوچرخه سوار هستند.

عباسی در ادامه از افزایش  پنج درصدی مصدومین ناشی از تصادفات نیز خبر داد و افزود: تعداد مصدومین ناشی از تصادفات رانندگی ارجاعی به مراكز پزشكی قانونی در مهرماه سالجاری تعداد یک هزارو 366 نفر است كه این رقم درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش داشت .

مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران بیشترین مراجعین را مربوط به شهرستان ساری و میاندرود با تعداد 271 نفر ، بابل با 188 و آمل با 144 مورد و  كمترین آمار را مربوط به شهرستان فریدونکنار با تعداد 21نفر عنوان کرد.

وی یادآور شد: دستگاه های اجرایی می توانند در امر فرهنگ سازی و اطلاع رسانی با استفاده از آمارهای پزشكی قانونی با برنامه ریزی پیشگیرانه و ارتقای آگاهی عمومی مردم در راستای كاهش آمار كشته ها و مصدومین در حوادث رانندگی موثر باشند .





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *